فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آنتی ویروس کسپرسکی به لحاظ توجه ویژه ای که به بازار ایران دارد در آینده ای نزدیک قصد دارد محصولاتش را ویژه بازار ایران به زبان فارسی عرضه کند.
گلمر بحری مدیرعامل شرکت پارس آتنا دژ - پاد - در مراسم رونمایی از بسته امنیتی کسپرسکی 2012 در ایران از تولید و عرضه نسخه فارسی آنتی ویروس کسپرسکی در آینده ای نزدیک داد و تاکید کرد که این شرکت به لحاظ توجه ویژه به بازار ایران، محصولاتش را ویژه بازار ایران به زبان فارسی عرضه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آخرین نسخه بسته امنیتی کسپرسکی با تفاوتهایی چشمگیر و البته با امکاناتی متنوع تر نسبت به نسخه پیشین تولید شده ادامه داد: این محصول امنیتی از موتور جستجوی پیشرفته ای سود می برد که توانایی شناسایی ویروسهای جدید را دارد.
نماینده رسمی کسپرسکی در ایران با بیان اینکه نسخه 2012 این شرکت به شبکه امنیتی کسپرسکی KSN مجهز شده خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فناوری ابری، کسپرسکی محافظت ابری را نیز به امکانات این محصول افزوده که از امکاناتی همچون گرفتن اطلاعات از فضای ابری، امکان تعریف و بسته بندی داده ها و سازگاری با آخرین مرورگرهای وب برخوردار است.
بحری گفت: این محصول امنیتی، یکی از دغدغه ها اصل کاربران در هنگام استفاده از آنتی ویروسها که مربوط به کاهش سرعت سیستم می شود را برطرف کرده است چرا که یکی از ویژگیهای کلیدی آن، عدم کاهش سرعت سیستم در هنگام اجرای این آنتی ویروس است.
وی افزود: کسپرسکی با شعار "تلفن همراه شما می تواند به سرقت رود اما هویت شما هرگز" همچنین نسخه 9 امنیت موبایل را نیز عرضه کرده که این نسخه از امکاناتی همچون قابلیت ضد سرقت، رمز گذاری اطلاعات، آنتی اسپم، کنترل توسط والدین، آنتی ویروس و فایروال بهره می برد.


ادامه مطلب

بسیاري معتقدند که نقش مدیران ارشد در موفقیت یا شکست شرکت‌ها کلیدی است. وب سایت memeburn ۱۴ مدیر موفق و ناموفق را در کنار هم معرفی کرده است


مرگ استیو جابز مانند زندگی‌اش، دنیای تکنولوژی را دستخوش تغییر و تحولات مختلفی کرده است. در حالی از مرگ بنیانگذار محبوب شرکت Apple تنها دوازده روز می‌گذرد، اما همچنان اخبار مربوط به زندگی و مرگش در رسانه‌های مختلف جالب توجه هستند. تا قبل از مرگ استیو جابز شاید انتخاب بهترین و بدترین مدیران شرکت‌های تکنولوژی کار چندان ساده‌ای نبود، حالا اما بسیاری از رسانه‌ها با قاطعیت تیتر زدند: بهترین مدیر تکنولوژی دنیا مرد. شاید به همین دلیل هم باشد که وب‌سایت memeburn.com به تازگی دست به انتخاب بهترین و بدترین مدیران عامل شرکت‌های تکنولوژی جهان زده است. فهرست انتخاب این وب‌سایت شامل هفت مدیر تکنولوژی در دسته بهترین‌ها و هفت مدیر دیگر در دسته بدترین‌ها است که آنها را در زیر می‌خوانیم:
بهترین‌ها
استیو جابز از Apple: بسیاری از کارشناسان علوم مدیریتی بهترین مدیران تکنولوژی را کسانی می‌دانند که بیشترین تحولات را در این عرصه ایجاد کرده‌اند. با این تعریف، انتخاب استیو جابز به عنوان بهترین مدیر تکنولوژی جهان چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.



او در دهه هفتاد میلادی پرفروش‌ترین کامپیوتر یعنی Apple II را در آن زمان طراحی و تولید کرد. او بعد از بازگشت دوباره به شرکت Apple از سال 1997 تا تنها یک ماه قبل از مرگش به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت کرد و نوآوری‌ها و موفقیت‌های مختلفی را برای آن به همراه آورد. محصولاتی مانند iPod، iPhone، iMac و iPad شاید بهترین تعبیر برای نوآوری و موفقیت‌های استیو جابز در Apple باشند. حالا این وظیفه سنگین به عهده «تیم کوک» گذاشته شده است. این در حالی است که بسیاری از طرفداران Apple به عنوان پیشروترین شرکت جهان معتقدند بعد از مرگ استیو جابز دوران طلایی این شرکت هم به پایان رسیده است.
بیل گیتس از Microsoft: او مانند استیو جابز یکی از بهترین دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌های ایالات متحده بود که توانست انقلاب بزرگی را در دنیای تکنولوژی به وجود بیاورد؛ تحولی چشمگیر در عرصه پردازش‌های کامپیوتری شخصی. او از زمان آغاز به کار Microsoft در سال 1975 تا زمان بازنشستگی ساختگی‌اش در سال 2006 مسوولیت استراتژی تولید و بازاریابی محصولات این شرکت را به عهده داشت.






او با پشتکار زیاد سعی کرد حاکمیت شرکتش را در بازارهای مختلف به‌دست بیاورد و موفق هم شد. یکی از موفقیت‌های بزرگ او نجات Microsoft از اتهام نقض قوانین ضدانحصارطلبی در اواخر دهه 90 بود. ذکاوت بیل گیتس او را به ثروتی عظیم رساند تا برای سال‌های متمادی در جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا قرار بگیرد. این در حالی است که مجیه تایم او را در فهرست موثرترین افراد در قرن 20 و 21 قرار داده است.
مارک زوکربرگ از Facebook: او مخترع شبکه‌های اجتماعی نبود، اما قطعا این شبکه‌ها را به یک پدیده فرهنگی اجتماعی بزرگ تبدیل کرده است. او کارش را از یک برنامه نویسی ساده در دانشکده آغاز کرد و حالا بعد از گذشت چند سال و البته پشت سر گذاشتن بسیاری از شکایت‌های قانونی با سرمایه‌ای برابر 13 میلیارد دلار در دسته جوان‌ترین ثروتمندان جهان قرار گرفته است.




ساتورو ایواتا از Nintendo: در حالی که این شرکت در سال‌های اخیر جایگاه خوبی در بازار کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری پیدا کرده است، کارشناسان و تحلیلگران این بازار موفقیت آن را به خاطر حضور ريیس این شرکت می‌دانند. او چهارمین مدیر این شرکت است که کمک کرد درآمد Nintendo در سال 2002 افزایش 41 درصدی را تجربه کند.



ایواتا در طول مدیریتش محصولاتی مانند Wii و DS را که موفق‌ترین کنسول‌های بازی جهان هستند، به بازار عرضه کرده است.
جونگ یونگ یون از Samsung: او از سال 1996 تا 2008 مدیر عامل شرکت بزرگ Samsung بوده است.







در این مدت این شرکت موفقیت‌های زیادی در بازارهای مختلف به‌دست آورد. او درست در زمانی که Samsung در حال ورشکستگی بود تغییرات جالبی را در این شرکت ایجاد کرد. برای این کار او ابتدا جلسات و نشست‌های تشریفاتی را حذف کرد، بخش قابل توجهی از سهام شرکت را فروخت، نیمی از معاونت‌های اداری را اخراج کرد و در نهایت سقف حقوق و دستمزد افراد را کاهش داد. به این ترتیب Samsung به‌دست یون نجات پیدا کرد. حالا این شرکت به عنوان یکی از قوی‌ترین برندهای دنیای تکنولوژی در جهان شناخته می‌شود.
مارک هوارد از HP: اگرچه او به خاطر یک رسوایی اخلاقی از شرکت HP اخراج شد؛ اما همیشه به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران تکنولوژی در تاریخ این صنعت باقی خواهد ماند. در زمان مدیریت او بود که این شرکت به پرفروش‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی از جمله کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ از سال 2007 تا حالا تبدیل شد. این در حالی بود که سهم این شرکت در بازار پرینترها هم در این مدت افزایش چشمگیری داشته است. حتی در شرایط بحران اقتصادی در نیمه سال 2008 هم HP شاهد افزایش میزان فروش خود تا 6 درصد بود.




رید هاستینگز از Netflix: این شرکت در اصل یک عرضه کننده فیلم‌های DVD با استفاده از پست بوده است؛ اما با رشد استفاده از اینترنت حالا به یک عرضه کننده محتوای چند رسانه‌ای آنلاین تبدیل شده است. در واقع این کاری بود که هاستینگز برای همراه شدن با آینده تکنولوژی در این شرکت انجام داد تا او را به یک مدیر افسانه‌ای برای Netflix تبدیل کند.




بدترین‌ها
جاناتان شوارتز ازSun Microsystems: این شرکت با وجود ارزش 4/7 میلیارد دلار از ضعف مدیریتی بزرگی به نام شوارتز بهره می‌برد. او از سال 2006 به این شرکت آمد تا سلسله شکست‌های این شرکت را آغاز کند که مهم‌ترین این شکست‌ها از دست دادن سهم بازار در زمینه سرورهای تجاری به شرکت HP بود. این موضوع بحران مالی و بالاخره اخراج گروهی از کارمندان را به دنبال داشت. در نهایت او مجبور به کناره‌گیری از این شرکت با تنها یک پست در شبکه اجتماعی توییتر شد.




جورج شاهین از Webvan.com: او اگرچه یک مشاور تجاری حرفه‌ای بود اما هرگز نتوانست در حوزه تکنولوژی موفق باشد.




خرده فروشی آنلاین او که محصولات مورد نیاز کاربران را تنها در سه دقیقه به دستشان می‌رساند خیلی زود و در سال 2001 ورشکست شد.
این شرکت اما ارزشی برابر 5/1 میلیارد دلار داشته و در روزهای آخر کار خود مجبور به اخراج بیش از 4500 نفر از کارمندانش شد.
جان اسکولی از Apple: او از سال 1983 تا 1993 به عنوان مدیر عامل شرکت Apple فعالیت می‌کرد؛ دوره‌ای که از آن به عنوان دوره سیاه غیبت استیو جابز یاد می‌شود.




او سعی داشت ایده‌های جابز را الگوبرداری کند، اما حتی در این کار هم موفق نبود تا در نهایت مجبور به استعفا شد تا جابز جای او را گرفته و این شرکت را دوباره زنده کند.
اکارد پفیفر از Compaq: او از سال 1991 تا 1998 مدیریت این شرکت را به عهده داشت. Compaq که زمانی دومین شرکت بزرگ تولید کننده کامپیوترهای شخصی بود به خاطر ضعف مدیریتی پفیفر رو به ورشکستگی رفت.




اد زاندر از Motorola: مشکل زاندر دور بودن از فضای رشد تکنولوژی بود که در نهایت باعث شد شركتش از ریتم تند بازار موبایل عقب بماند. او تکنولوژی 3G را خیلی دیرتر از شرکت‌های دیگر در محصولاتش به‌کار گرفت تا منتقدانش را راضی کند. همین کار او باعث شد شرکتش به رتبه سوم برترین تولید کنندگان بازار موبایل سقوط کند.




گری لوین از AOL: او همیشه به عنوان یکی از بدترین مدیران تکنولوژی جهان شناخته می‌شود، چون آینده این شرکت را با به هم زدن معامله خرید آن توسط شرکت بزرگ Time Warner یعنی معامله‌ای با ارزش 200 میلیارد دلاری خراب کرد.




گری فورسی از Sprint Nextal: اولین اشتباه بزرگ فورسی تلاش ناموفقش برای ادغام با شرکتی بزرگ‌تر بود. دومین اشتباه بزرگ او خرید 5 میلیارد دلاری شرکت WiMax Network در سال 2007 بود که یک شرکت ناموفق در حوزه تکنولوژی به حساب می‌آمد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:بهترين مدير,بد ترين مدير,ديجيتال,مرتضي امين,گوگل,ياهو,استيو جابز,بيل گيتس,AOL, توسط مرتضي امين

بنا به اظهارات سازمان FBI، یکی از اعضاء مظنون به همکاری با گروه هک LulzSec در ایالت آریزونای آمریکا به اتهام مشارکت در نفوذ گسترده به سیستم های شرکت استودیو فیلم Sony Pictures Entertainment دستگیر شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Ciol، یک دادگاه فدرال کدی کرتسینگر Cody Krestsinger، بیست و سه ساله را به اتهام دسترسی غیر قانونی و مشارکت در حمله های گسترده ماه های ژوئن و جولای شرکت سونی متهم کرد.

این ادعا نامه ی 9 صفحه ای که از سوی دادگاه تنظیم شده است بیان می دارد که Kretsinger و همدستانش اطلاعات محرمانه موجود در سیستم های کامپیوتری شرکت Sony Pictures را با استفاده از حمله تزریق SQL بر علیه این وب سایت انجام داده اند.

هکرها پیش از این به اطلاعات شخصی 77 میلیون حساب کاربر PlayStation Network و Oriocity دست یافته بودند که نود درصد این کاربران در منطقه آمریکای شمالی و اروپا می باشند. این حملات به عنوان بزرگترین حملات تاریخ هک معرفی شده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:هك,آي تي,ياهو,گوگل,مرتضي امين,سوني,هك شركت سوني,SONY,HACK SONY,ORIOCITY, توسط مرتضي امين

iCloud که جایگزین MobileMe است، کلید راهیابی به iPhone 4S است که هم اکنون در هفت کشور جهان عرضه شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Ciol، شرکت اپل به خاطر شکایت های گسترده و نارضایتی کاربران مجبور به غیر فعال سازی سرویس جدید iCloud و جدیدترین نرم افزار موبایل شد.

این شکایت ها از آنجا ناشی می شود که برخی از کاربران گزارش کرده اند که از زمان راه اندازی iCloud که سرویس پشتیبانی و ذخیره سازی ارتباطات آنلاین می باشد، دسترسی به ایمیل شان دچار مشکل شده است.

iOS 5 سیستم عامل جدید اپل برای آیفون، آی پد و آی پاد تاچ می باشد، سبب خشم بسیاری از کاربرانی شده است که ساعات طولانی در دانلود و نصب آن با تاخیر مواجه شدند.

از آنجایی که این سرویس جایگزین پر از انتقاد و ناموفق MobileMe شده است، با مشکل مواجه شدن آن برای اپل به منزله وارد آمدن شوک سنگینی است.

اپل در پشتیبانی از iCloude در وب سایت خود بیان داشته است: برخی از کاربران هنگام استفاده از ایمیل خود خطاهایی در پیام تایید تجربه کرده اند، ما ضمن بازیابی فعالیت نرمال و عادی این سرویس از تمامی کاربران برای هر گونه اشکال پیش آمده عذرخواهی می کنیم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:apple,google,mobileME,YAHOO,MORTEZA AMIN,مرتضي امين,اپل,ياهو,گوگل, توسط مرتضي امين

داشتن تبلتی منحصر به بازی پرندگان خشمگین Angry Birds ایده بسیار جالی است، چیزی که یک شرکت چینی آن را با استفاده از سیستم عامل آندروید گوگل محقق ساخته است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Coolest Gadgets، این تبلت بر اساس فناوری آخرین مدلWopad V7 ساخته شده است که بر روی یک پردازنده Cortex A8 اجرا می شود و از دیگر قابلیت های آن می توان به صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، قابلیت ضبط و پخش ویدئوی 1080p از مموری داخلی یا وب با استفاده از برنامه فلش آدوبی اشاره داشت.

این برنامه با دیفالت بازی مشهور Match the Bird از سری گیم Angry Birds عرضه خواهد شد و همچنین نسخه آماده نصب Angry Birds Season را نیز در بر خواهد داشت که در زمان دانلود کامل آن، صرفه جویی خواهد شد.
سایر بخش های مموری داخلی 4GB آن برای نگهداری سایر برنامه های کاربردی و وال پیپرهای مختلف Angry Birds پیش بینی شده است.

سایر ویژگی های سخت افزاری آن عبارتند از: یک دوربین در جلو، خروجی HDMI، اتصال USB و RAM 512MB.
هنوز هیچ قیمتی برای این تبلت رویایی گیمرها اعلام نشده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:تبلت,گوگل,یاهو,مرتضی امین,یاسر امین,ایران,پرندگان خشمگین,پرنده خشمگین,, توسط مرتضي امين

لاری الیسون از جدیدترین سیستم Exalytics اوراکل که یک دستگاه تحلیلی system-in- a-box می باشد در رویداد OpenWorld سن فرانسیسکو رونمایی کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Silicon، اوراکل با رونمایی سیستم تحلیلی Exalytics از افزوده شدن بخش جدیدی به خط سیستم های مهندسی اش خبر داد.

به گفته مدیر اجرایی اوراکل، لاری الیسون، Exalytics می تواند داده های منطقی، ساختار نایافته و چندبعدی را به خوبی مدیریت نماید.

این دستگاه تحلیلی انرژی مورد نیاز خود را از هسته های 40 Intel Xeon بدست می آورد و دارای یک حافظه اصلی 1TB و یا گنجایش 5TB داده فشرده را دارا می باشد.

Exalytics به همتایان سخت افزاری- نرم افزاری خود در اوراکل نظیر Exadata ،Exalogic و Database Appliance می پیوندد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:گوگل,اوراکل,یاهو,مرتضی امین,دستاورد,google,morteza amin,yahoo, توسط مرتضي امين

دانشمندان سنگاپوري موفق شدند كه از سديم کلرايد براي بهبود شش برابري گنجايش ديسک‌هاي سخت رايانه‌ها استفاده كنند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، اين كشف جديد توسط محققان موسسه تحقيقات ملي آژانس علوم و فناوري سنگاپور و با همكاري دانشگاه ملي سنگاپور و موسسه ذخيره اطلاعات انجام گرفته است.

اين محققان فرايندي را ايجاد كرده‌اند كه مي‌تواند حجم ثبت اطلاعات ديسك‌هاي سخت را تا 3.3 ترابايت بر اينچ مربع افزايش دهد كه شش برابر حجم ثبت مدل‌هاي فعلي است.

افزودن سديم كلرايد به فرايند توليد به‌معناي آن است الگوي کدهاي دوتايي برروي سطح هر يک از صفحه‌هاي مغناطيسي منظم‌تر بوده و از اين رو امکان ثبت اطلاعات بيش‌تري برروي آن‌ها به وجود خواهد آمد. نمک وضوح پرتوهاي الکتروني به کار گرفته شده براي ثبت کدهاي دوتايي را بهبود مي‌بخشد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:نمك خوراكي,ياهو,هارد ديسك,مرتضي امين,گوگل,MORTEZA AMIN, توسط مرتضي امين

نتایج گوگل در سه ماهه مالی اخیر نشان داد که با وجود اوضاع بحران تیره اقتصادی در اروپا این شرکت می تواند حداقل نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Ciol، این موتور جستجوی اینترنتی و رهبر تبلیغات اینترنتی از رشد بازارهای آنلاین و مخصوصا فراگیر شدن دستگاه های موبایل نظیر تبلت ها، موفق به سودآوری 26 درصدی و درآمدزایی حدودا 37 درصدی در سومین سه ماهه سال جاری گردید.

به گفته Ben Schachter از تحلیل گران شرکت تحقیقات Macquarie این گوگلی ها نشان دادند که آنها اگر چه نمی توانند در برابر شرایط رکود اقتصادی بازار مصون بمانند اما می توانند نسبت به رقبای سنتی خود عملکرد بسیار بهتری را داشته باشند.

تقاضای رو به فزونی برای تبلیغات به خصوص از سوی بازار آسیا و قدرتمند شدن بازارهای این قاره باعث شده است که گوگل نهایت لذت را از اوضاع مالی خود ببرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:گوگل,مرتضی امین,یاهو,لبخند,ایران,مرتضی امین,google,yahoo,morteza amin, توسط مرتضي امين

- خلاصه درس: مسير آينده را در اين درس مشخص می‌کنم. لغاتی از ديکشنری جارگون را می‌گم. بحث Footprinting را با پيدا کردن ip سايت شروع می‌کنيم.
 
 
 
 
◊ ترسيم مسير برای آينده:

۱- اولين و مهمترين تصميم انتخاب نوع کامپيوتری است که می‌خواهيد هک کنيد ( کلاينت يا سرور )، زيرا روش‌هک کردن اين‌دو بجز در مراحل ابتدايی کاملا متفاوت است.
۲- دومين گام انتخاب يک کامپيوتر مشخص (مثلا کامپيوتری که فلان سايت را نگه می‌دارد که مثالی برای کامپيوتر سرور است و يا کامپیوتر فلان شخصی که با او چت می‌کنيد که مثالی برای کامپيوتر کلاينت است) و جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن است. اين جمع‌آوری اطلاعات از قربانی (Victim) را Footprinting گويند. اولين مشخصه‌ای که بايد کشف شود، ip اوست. يکی ديگر از اطلاعات مهم که معمولا دنبالش هستيم، پيدا کردن نوع سيستم‌عامل و نيز برنامه‌هايی است که کامپيوتر شخص از آنها بهره می‌برد. يکی از مهمترين ( و گاه خطرناک‌ترين) کارها، تست‌کردن پورت‌های آن کامپيوتر برای ديدن اينکه کدام پورت‌ها باز و کدام‌ها بسته هستند.
۳- مرحله بعدی در واقع شروع تلاش برای نفوذ به سيستم است. اين نفوذ سطوح مختلف دارد و بالاترين آن که در کامپيوترهای سرور روی می‌دهد، حالتی است که بتوان username و password مربوط به مدير کامپيوتر (administrator) يا superuser را به‌دست آورده و از طريق اين Shell Account به نهايت نفوذ دست‌ يابيم ولی گاه به‌دلايل مختلف (مربوط به سطح علمی خود و ... ) نمی‌توان به اين سطح دست‌يافت اما به هر حال برای مرحله بعدی می‌تواند استفاده شود. اين مرحله جايی است که هنر شما يه عنوان يک هکر آغاز شده و نيز به پايان می‌رسد.
۴- اين مرحله بعد از نفوذ روی می‌دهد که در آن به يک سطحی از کنترل سيستم رسيده‌ايد. رفتار شما در اين مرحله مشخص می‌کند که چه نوع هکر هستيد(سامورايی، واکر و يا کراکر) و اينکه آيا جنبه ياد گرفتن را داشته‌ايد يا نه، همينجا مشخص خواهد شد.
۵- مرحله آخر پاک کردن ردپاست تا گير نيفتيم (البته بعضی وقتها برای کلاس گذاشتن بايد گير بيفتيم، هه هه ...). بعضی از سيستم‌ها آمار login را نگه می‌دارند که در مورد آنها اين مرحله بسيار مهم است.

خلاصه مطالب بالا به اين صورت است:
Selection -> FootPrinting -> Penetration -> [Changings] -> Cleaning
 
 
 
 
◊ شروع مبحث Footprinting

 


گفتيم که اولين مرحله جمع‌آوری اطلاعات است که به آن FootPrinting می‌گويند. اين مبحث را با آموزش روش پيدا کردن ip شروع می‌کنيم.


 
◊ پيدا کردن ip يک سايت با دانستن آدرس اينترنتی 


برای اين کار روشهای مختلفی هست:

۱- در (Internet Explorer (IE آدرس را تايپ کنيد و Enter را فشار دهيد. در قسمت پايين مرورگر يعنی Status Bar پس از چند لحظه برای مدت کوتاهی ip نمايش داده می‌شود و می‌توانيد آنرا يادداشت کنيد. اگر طول اين مدت بسيار کوتاه است می‌توانيد از صفحه عکس بگيريد ( با دکمه Print Screen ) و در يک نرم‌افزار گرافيکی بعد از باز کردن يک صفحه خالی به کمک Ctrl+V آنرا مشاهده کنيد. [ عجب راه احمقانه‌ای ;-)
اگر اين کار را برای www.yahoo.com انجام دهيم:



که همان شماره ip برای www.yahoo.com است.
نکته بسيار مهم اين است که به‌دليل ضريب اشتباه بسيار بالای آن هيچ‌گاه از اين روش استفاده نکنيد. نتايج ممکن است کاملا اشتباه باشد که بعدا ميگم چرا.

۲- دستور ping را در command prompt صادر کنيد:

 
ping domain
در اين حالت می‌توانم ip آن سايت را ملاحظه کنم. (البته کار اصلی ping يک چيز ديگست و ميشه گفت داريم ازش سوءاستفاده می‌کنيم). مثلا برای پيدا کردن ip سازين می‌نويسم:
ping sazin.com

و جواب می‌شنوم:

 
Pinging sazin.com [63.148.227.65] with 32 bytes of data:
 
Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=821ms TTL=111
Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=821ms TTL=111
Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=822ms TTL=111
Reply from 63.148.227.65: bytes=32 time=811ms TTL=111

 
Ping statistics for 63.148.227.65:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 811ms, Maximum =  822ms, Average =  818ms
ملاحظه می‌فرماييد که ip سازين 63.148.227.65 است.
اگر دستور ping را به‌جای sazin.com برای www.sazin.com صادر کنيد، جواب همان است. البته برای سايت‌های بزرگ جواب‌های حاصل متفاوت خواهد بود.

۳- روش بعدی و کامل‌ترين روش whois کردن به بعضی سايت‌های خاص است. بعدا اين را کامل‌تر توضيح می‌دم ولی فعلا روشش رو می‌گم. آدرس زير را در مرورگر خود تايپ کنيد:
 
http://www.samspade.org/t/ipwhois?a=xxxxxx
که به‌جای xxxxxx آدرس مورد نظر را تايپ کنيد. مثلا برای sazin.com يکی از دو آدرس زير را بايد تايپ کرد:
 
http://www.samspade.org/t/ipwhois?a=sazin.com
http://www.samspade.org/t/ipwhois?a=www.sazin.com
چيزی که در صفحه ظاهر می‌شود به صورت زير است:
 
whois -h magic 63.148.227.65
sazin.com resolves to 63.148.227.65
 
Trying whois -h whois.arin.net 63.148.227.65
Qwest Communications NET-QWEST-BLKS-2 (NET-63-144-0-0-1) 
                                  63.144.0.0 - 63.151.255.255
Neutron Digital Media Corp. QWST-63-148-224 (NET-63-148-224-0-1) 
                                  63.148.224.0 - 63.148.231.255
 
# ARIN Whois database, last updated 2002-09-04 19:05
# Enter ? for additional hints on searching ARIN"s Whois database.
که آدرس ip در سطر اول و دوم ذکر شده است.

اگر دو روش آخر را برای سايت بزرگ yahoo انجام دهيم، نتايج زير را می‌بينيم:
--> روش ping :
www.yahoo.com ====> 64.58.76.229
yahoo.com ====> 66.218.71.198
--> روش whois :
...و www.yahoo.com ====> 66.218.71.86
64.58.79.230 و yahoo.com ====> 66.218.71.198

نتايج حاصل گويای آن است که چرا بهتر است از whois استفاده کنيم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 16 مهر 1390برچسب:هک,ویندوز,گوگل,یاهو,آموزش,آموزش هک,, توسط مرتضي امين

 

بیل گیتس در بیانه‌ای نوشته است که او و جابز نخستین بار ۳۰ سال پیش یکدیگر را ملاقات کردند و در بیش از نیمی از عمرشان با هم همکار و رقیب و دوست بوده‌اند. دنیا به ندرت شخصی را شاهد بوده است که به مانند جابز بر او تأثیرگذار بوده باشد و این تأثیرات را نسل‌های متعددی حس خواهند کرد.

 

 

 

 

استیو بالمر، رئیس مایکروسافت هم با خانواده و اعضای اپل و همچنین همه اشخاصی که تأثیرات مثبت جابز را در زندگی‌شان حس کرده‌اند، ابراز همدردی کرده است.

 

 

 

باراک اوباما در بیانه‌ای در مورد درگذشت جابز نوشته است: “او با ساختن یکی از موفق‌ترین شرکت های جهان از پارکینگ خانه اش، روحیه خلاق آمریکایی را به نمایش گذاشت. او با شخصی کردن کامپیوترها و قرار دادن اینترنت در جیب ما، انقلاب اطلاعات را نه تنها قابل دسترسی بلکه شهودی و لذت بخش کرد…. استیو دوست داشت بگوید هر روز را طوری زندگی می کند که انگار آخرین روز زندگی اش است. به همین خاطر، او زندگی را دگرگون کرد، بعضی صنایع را از نو تعریف کرد، و به یکی از نادرترین دستاوردها در تاریخ بشر دست یافت: او شیوه دیدن جهان برای هر یک از ما را عوض کرد.”

 

 

 

لری پیج، یکی از بنیان‌گذارن گوگل هم نوشته است که جابز مرد بزرگی با دستاوردهای باورنکردنی و هوشمندی شگفت‌انگیز بود. پیج نوشته است که تمرکز جابز بر ارتقای تجربه کاربری، همیشه الهام‌بخش او بوده است. او ضمن همدردی با خانواده جابز و اعضای اپل، از مهربانی جابز با او هنگامی که اورئیس گوگل شد، یاد کرده است.

 

 

 

اما پل الن، یکی از ینیان‌گذران مایکروسافت نوشته است که جابز یکی پیشگامان بی‌همتا دنیای فناوری بود و شخصی بود که می‌دانست چگونه محصولات بزرگ بسازد.

 

 

 

مایکل دل، رئیس شرکت دل نوشته است که امروز دنیا یک رهبر رؤیایی دنیای فناوری و یک افسانه نمادین، و خود او یک دوست را از دست داده است. میراث استیو را نسل‌های زیادی به یاد خواهند آورد.

 

 

 

مارک زاکربرگ نوشته است که: استیو! از تو به عنوان یک معلم و یک دوست متشکرم. از تو به خاطر نشان دادن شیوه‌ تغییر دنیا به وسیله محصولاتت، سپاسگزارم.

 

 

 

مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، نوشته است: امشب، دنیا نابغه‌ای را از دست داده است که از او به مانند ادیسون و اینشیتن یاد خواهد شد. در طی چهار دهه پیش، استیو جابز توانایی دیدن آینده را داشت. او نوشته است که تأثیر جابز ورای گوشی‌های هوشمند یا آی‌پد است، او دانش و توانمندی شکل دادن مجدد به چهره تمدن را داشت.

 

 

اریک اشمیت، عضو هیئت مدیره گوگل نوشته است که جابز موفق‌ترین رئیس در آمریکا در طی ۲۵ سال گذشته بوده است. او به صورت بی‌نظیری، دریافت‌های یک هنرمند را با بصیرت یک مهندش در هم‌آمیخت تا یک شرکت استثنایی را بنا کند. ا یکی از بزرگ‌ترین رهبران آمریکا در طول تاریخ بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:جابز,دل,اوباما,یاهو,اپل,گوگل,, توسط مرتضي امين

ITpishgam

براساس آمار ارائه شده توسط StatCounter مرورگر گوگل به زودی از فایرفاکس سبقت گرفته و رتبه دوم مرورگرهای وب را کسب خواهد کرد. در حال حاضر فایرفاکس پس از اینترنت اکسپلور در رتبه دوم مرورگرهای دنیا قرار دارد ولی فاصله کروم که در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد بسیار کم شده است و انتظار می رود به زودی فایرفاکس را پشت سر بگذارد.

 

براساس اطلاعات منتشرشده توسط این شرکت ایرلندی که سرویس مجانی تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب را ارائه می کند، با توجه به رشد Chrome به زودی این مرورگر، فایرفاکس را پشت سر خواهد گذاشت و پس از Internet Explorer در رتبه دوم جای خواهد گرفت. در ماه گذشته Chrome حدود ۲۳٫۶ درصد، Firefox حدود ۲۶٫۸ درصد و Internet Explorer حدود ۴۱٫۷ درصد سهم داشته اند.

رشد Google Chrome در سال ۲۰۱۱ حیرت آور بوده است. تعداد کاربران این مرورگر از ابتدای سال ۲۰۱۱ تا به حال ۵۰ درصد افزایش یافته و سهم بازار این مرورگر نیز ۸ درصد افزایش یافته است. در همین فاصله زمانی، فایرفاکس حدود ۴ درصد از سهم بازار خود را از دست داده است یعنی حدود ۱۳ درصد از کاربران فایرفاکس مرورگر خود را عوض کرده اند. اینترنت اکسپلور نیز حدود ۴ درصد از سهم بازار را از دسته داده و حدود ۹ درصد از کاربران این مرورگر، به مرورگرهای دیگر روی آورده اند.

در واقع آمار و ارقام نشان می دهد که برخی از کاربران فایرفاکس و اینترنت اکسپلور جذب گوگل کروم شده اند.

اما StatCounter تنها ارائه کننده آمارهای تحت وب نیست شرکت های دیگری نیز آمار و ارقام در رابطه با سهم مرورگرها ارائه کرده اند که بعضا با StatCounter متفاوت بوده است بعنوان مثال Net Application فاصله بین Chrome و Firefox را بسیار بیشتر اعلام کرده است براساس آمار منتشر شده توسط این وب سایت در ماه آگوست: Chrome حدود ۱۵٫۵ درصد و Firefox حدود ۲۲٫۶ درصد سهم داشته اند.

تعداد بازدیدکنندگان Net Application در کشورهای مختلف بهتر تقسیم شده اند و این وب سایت در کشورهای بزرگی همچون چین کاربران زیادی دارد به همین دلیل برخی معتقدند که آمار Net Application معتبرتر از StatCounter است. اما آمار ارائه شده توسط هر دو وب سایت رشد Chrome و کم شدن سهم بازار Firefox و Internet Explorer را نشان می دهد.

جالب است بدانید که در ماه آگوست اکثر بازدیدکنندگان وب سایت زومیت از Firefox استفاده کرده اند. ۴۰٫۶۶ درصد کاربران زومیت از فایرفاکس، ۲۴٫۹۲ درصد از اینترنت اکسپلور، ۲۳٫۴۵ درصد از Chrome و ۵٫۳۰ درصد از کاربران زومیت از Opera استفاده کرده اند. فاصله بین Chrome و Internet Explorer حدود یک درصد است و با توجه به روند رو به رشد Chrome به نظر می رسد که در ماه آینده تعداد بیشتری ازکاربران زومیت از Chrome استفاده کنند و به این ترتیب در ماه آینده Chrome از IE سبقت بگیرد. همچنین Internet Explorer در ماه جولای ۲۷٫۸۶ درصد سهم داشته است و این بدین معناست که تعداد کاربران IE رو به کاهش بوده است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:مرورگر کروم,فایر فاکس,chrome,internet explorer,yahoo,google,, توسط مرتضي امين

یک تیم خلاق از طرفداران استیو جابز، سعی کرده اند به پاس یاد بود از این مرد بزرگ دنیای دیجیتال، اثری از خود بجای بگذارند.

روز گذشته، این گروه از علاقه مندان با استفاده از قطعات سخت افزاری یک لپ تاپ، مک بوک پرو (MacBook Pro) یک تصویر زیای پورتره از استیو جابز تهیه کرده اند.

این گروه هنری که با نام مستعار “Foundry” شناخته می شود در توضیحی مختصر گفته است: “هنگامی که اوائل صبح خبر فوت استیو جابز خالق این تجهیزات خلاقانه را شنیدیم بسیار ناراحت شدیم. بنابراین تصمیم گرفتیم با استفاده از قطعات یک مک بوک پرو ساخت اپل، یاد او را گرامی نگه داریم.”

آقای جابز در آرامش ابدی باشید و از شما بسیار بسیار، سپاسگزار هستیم.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:جابز,اپل,apple,آي تي,كامپيوتر,اخبار روز,it,, توسط مرتضي امين

چه تایید شده که مایکروسافت قصد دارد نسخه جدید ویندوز خود با نام ویندوز ۸  را در اواسط سال ۲۰۱۱ عرضه کند و این پروژه اکنون در حال پیشرفت است ،اما هنوز زمان آن فرا نرسیده که به بحث در مورد ویندوز ۸ و اخبار آن بپردازیم.

هنوز هیچ اطلاعات موثقی درباره ویندوز ۸ از جمله قابلیتهای آن در واسط گرافیکی کاربر  منتشر نشده است. اما برای طرفداران ویندوز از همین حالا  رویای ویندوز ۸آغاز شده! مخصوصا طراحان از چنی پیش شروع به  طراحی رابط کاربری گرافیکی آینده ویندوز ۸ بر اساس تخیل یا پیش بینی خود و یا هر چه شما دوست دارید نامش را بگذارید کرده اند.

در وب سایت deviantART.com ، بزرگترین شبکه اجتماعی هنرمندان و طراحان گرافیکی ، کاربران هر روز با ایده های جدیدی مواجه می شوند. یکی از این طراحان دست به طراحی جلوه های گرافیکی ویندوز ۸ برای کاربران ویندوز ویستا و ویندوز ۷ زده است. این جلوه های بصری در واقع تنها نسخه های اصلاح و بهینه سازی شده از سبک های بصری پیش فرض ویندوز ویستا و ۷ است که به شما کمک کند از همین حالا  رابط گرافیکی تخیلی ویندوز۸  را در ویندوز ویستا یا ویندوز ۷ خود نظاره کنید.

آنچه در این بسته تم خواهید یافت :

– نوار وظیفه گروهی((Group Taskbar.

– طراحی جدید صفحه ورود به ویندوز.

– جلوه شیشه ای پانل منوی استارت.

– گوی استارت مخصوص ویندوز ۸٫

– میز اشیا (ObjectDock)به سبک ویندوز ۸

– واپیپر های مخصوص ویندوز ۸٫

– ویندوز اکسپلورر به سبک Longhorn

– شروع ویندوز به سبک جدید ویندوز ۸

– ویژگی های سیستم(System Properties) به سبک ویندوز ۸٫

– تسک بار جدید

–اضافه شدن منوی اجرای سریع (Quick launch)

– آیکن های تسک بار با پس زمینه آبی در زمان بردن نشانگر ماوس روی انها.

– هر پوشه گروهی تسک بار به شکل کتابخانه آیکن ها نمایش داده می شود.

– قابلیت ساخت حداقل سه آیکون در یک گروه تسک بار.

– دکمه  و منوی خاموش کردن رایانه (Shut down)

–طراحی جدید جستجو (۷ Styler).

– آیکن حساب کاربر ویندوز ۸ (۷ Styler).

– آیکن های اکسپلورر کتابخانه (۷ Styler).

پیوند ها:

دانلود تم ویندوز ۸ برای ویندوز۷ حجم فایل:۲۲٫۶ مگابایت (دکمه پایین مقاله با عنوان Click to download win8 theme for windows7)

دانلود تم ویندوز ۸ برای ویندو ویستا حجم فایل:23مگا بايت


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:ويندوز 8,ويندوز7,تم ويندوز,ويندوز,ويندوز ايكس پي,, توسط مرتضي امين

همان‌‌طور که می‌‌دانید در محیط ویندوز برای اتصال به یک شبکه خاص نظیر اینترنت، بایستی یک کانکشن (Connection) ساخت و از طریق آن به شبکه مورد نظر متصل شد. هنگامی که شما کانکشن را توسط ویندوز می‌‌سازید، کانکشن در قسمت Network Connections قابل دسترسی است. حال فرض کنید می‌‌خواهید این کانکشن را کپی کرده و در یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. چنین چیزی امکان‌‌پذیر نخواهد بود. چاره این کار، ساخت یک کانکشن پرتابل (Portable) یا قابل‌‌حمل است. به طوری که بتوان آن را کپی کرد و در هر محلی استفاده نمود. در این ترفند به معرفی نحوه ساخت یک کانکشن پرتابل در محیط ویندوز XP، ویستا و 7 خواهیم پرداخت.

برای این کار:
پیش از هر کاری بایستی اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش پسوند فایل‌‌ها در محیط ویندوز فعال است. بدین منظور از منوی Start به Control Panel بروید. سپس وارد Folder Options شده و در پنجره باز شده به تب View بروید. اکنون اطمینان پیدا کنید گزینه Hide extensions for known file types تیک نخورده باشد. اگر این گزینه تیک خورده بود، تیک آن را بردارید و بر روی OK کلیک کنید.

حال در محیط دسکتاپ یا هر محل دیگری، بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > Text Document را انتخاب کنید.
برای آن یک نام دلخواه انتخاب کنید و پسوند آن را به pbk تغییر دهید (به عنوان مثال Connection.pbk).
اکنون (ترفندستان) این فایل تازه ساخته شده را اجرا کنید.
خواهید دید که پیغامی ظاهر می‌‌شود که بایستی بر روی دکمه OK کنید.
پنجره جدیدی ظاهر خواهد شد. از اینجای کار نحوه کار کاملاً مشابه ساخت یک کانکشن جدید در ویندوز است. کافی است شبکه‌‌ای که قصد اتصال به آن را دارید را انتخاب کنید و مراحل کار را طی کنید.

دقت داشته باشید به دلایل امنیتی در صورتی که کانکشن را به یک ویندوز دیگر کپی کنید، Username و Password کانکشن، بازیابی نخواهد شد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:, توسط مرتضي امين

آی تی ایران - تنها به فاصله یک روز پس از معرفی آیفون جدید اپل استیو جابز درگذشت. مرد شماره یک اپل و یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد جهان کامپیوتر. او دو ماه قبل به دلیل وضعیت بد جسمی ناشی از بیماری از مدیرعاملی این شرکت کناره گیری کرده بود.



تنها دقایقی پس از اعلام مرگ استیو جابز صفحه نخست سایت اپل به عکس بزرگی از جابز تغییر پیدا کرد. همچنین بسیاری از سایتهای بزرگ خبری مرگ او را ضایعه‌ای برای جهان کامپیوتر و تکنولوژی عنوان کردند.

در همین حال خبر می‌رسد که علاقه‌مندان استیو جابز از سراسر جهان با حضور در جلوی فروشگاه‌های اپل و گذاشتن گل یاد وی را گرامی می‌دارند. در کاپرتینو و در مقابل شرکت اپل نیز رسانه‌ها وعلاقه‌مندان جابز جمع شده‌اند و با گذاشتن دسته گل و عکس یاد این جابز را گرامی‌ میدارند.

به دنبال اعلام مرگ وی رییس جمهور آمریکا نیز طی پیامی از استیو جابز به خاطر استعداد بی نظیرش تقدیر کرد.

مرگ استیو جابز را بیانیه‌ای از شرکت اپل به همه جهان اعلام کرد. جابز در هنگام مرگ ۵۶ سال داشت. اپل در صفحه ویژه‌ای که روی سایت خود قرار داده از همگان درخواست کرده که خاطرات و تسلیت‌های خود را به این شرکت ایمیل کنند.

یک ماه پیش او در هنگام استعفا از مدیرعاملی اپل به نوشت:‌ من همیشه گفته‌ام اگر روزی برسد که نتوانم از عهده وظایفم برآیم اولین کسی خواهم بود که این را به همه اعلام کنم و متاسفانه ان روز فرا رسیده است.



او در عین حال تا هنگام مرگ به عنوان رییس هیات مدیره اپل و کارمند این شرکت باقی ماند. او همچنین پیشنهاد داد که تیم کوک مدیر اجرایی سابق این شرکت جای او را بگیرد مردی که دیروز روی سن جای استیو جابز را گرفت و آیفون 4S را معرفی کرد.

با این حال مرگ جابز درست یک روز پس از اعلام آیفون جدید یک بدشانسی برای این شرکت بود هر چند عدم حضور استیو جابز و برآورده نشدن انتظارات عمومی در معرفی آیفون ۵ سهام اپل را کاهش داد. با این حال اپل بلافاصله پس از مرگ استیو جابز صفحه نخست خود را با عکس مشهور او تغییر داد.

استیو جابز با سرطان لوزالمعده می‌جنگید و در سال‌های اخیر این بیماری او را مجبور کرد در دوره‌هایی از مسوولیت خود در اپل فاصله بگیرد. با این حال جابز هر بار از جنگ با دوره‌های بحرانی این بیماری سربلند بیرون می‌آمد اما ظاهرا این بار دیگر بخت با او یار نبود.




بیانیه شرکت اپل

اپل نخستین خبر را به همگان داد. در بیانیه این شرکت آمده است: با کمال تاسف مرگ استیو جابز را اعلام می‌کنیم. او منبع بی پایانی از نوآوری بود که زندگی ما را دگرگون کرد.

همچنین خانواده او در بیانیه ای اعلام کردند که استیو به خانواده‌اش عشق می‌ورزید و از همگان برای اینکه در این مدت آرزوی بهبودی او را کرده بودند تشکر کردند.

تیم کوک مدیرعامل اپل هم در پیامی به کارکنان شرکت اپل گفت :‌ ما که افتخار این را داشتیم تا با استیو کار کنیم یک دوست عزیز و یک ذهن خلاق را از دست دادیم. او این شرکت را ترک کرد اما روح او با اپل خواهد بود.

کوک همچنین از برگزاری مراسمی به افتخار جابز توسط این شرکت خبر داد .




واکنش رسانه‌ها

مرگ استیو جابز به رغم اینکه از مدتها قبل پیش بینی می‌شد اما رسانه‌هارا شوکه کرد. مرگ وی بلافاصله در صدر اخبار جهان قرار گرفت. رسانه‌های تکنولوژی مرگ او را به شکل گسترده‌تری پوشش دادند و کدام تلاش کردند که به شکلی از مرد اول تکنولوژی جهان تقدیر کنند.

گیزمودو
:‌ ما همواره برای استیو جابز احترام قایل بودیم. مهم نیست او چقدر از ما منتفر بود مهم این است که ما عاشق او بودیم.

اگر بیل گیتس کامپیوتر را به دفاتر آورد استیو جابز آن را به اتاق‌های خانه آورد و بعدها آن را آنقدر کوچک کرد که داخل جیب هر کس جا بگیرد. او روش ساخت فیلم را تغییر داد، روش پخش موسیقی را، نقل داستان را.






تسلیت بیل گیتس

بیل گیتس مدیرعامل مایکروسافت طی پیامی درگذشت استیو جابز را تسیلت گفت . بیل گیتس گفت : من و استیو از ۳۰ سال قبل یکدیگر را میشناختیم. در این مدت با هم رقیب و دوست بودیم. جهان به ندرت ممکن است شخصی با قابلیت‌های استیو را ببیند.


وزنیاک: اپل بعد از جابز همان خواهد بود

استیو وزنیاک بنیانگذار اپل و شریک استیو جابز در راه‌اندازی این شرکت نیز در گفت و گویی تلویزیونی گفت که شرکت اپل به مسیری که جابز گشود ادامه خواهد داد.




واکنش چینی ها به مرگ استیو جابز

در چین جایی که محصولات اپل تولید می‌شود واکنش نسبت به مرگ جابز بسیار پر سروصدا بود. تنها در طی چهار ساعت ۳۵ میلیون پیام برای یک Sina Weibo میکروبلاگ چینی که از مرگ وی خبر داده بود ارسال شده است. در یکی از این پیام‌ها آمده است:‌ من جابز را بسیار بیشتر از اپل دوست دارم. کلمات از بیان بزرگی او قاصرند اما زندگی او کامل بود چون او به جایی نگاه می‌کرد که همه ما دوست داشتیم.

کاربر دیگری نوشته است : تنها آنهایی که دیوانه تغییر دادن جهان هستند می‌توانند واقعا جهان را تغییر دهند.

رابطه چین و اپل خصوصا طی ماهای اخیر بسیار پیچیده شده است. تنها در طی این چند ماه ۲۲ فروشگاه تقلبی اپل در چین کشف شده است.

مدیرعامل فاکسکان سازنده محصولات اپل که ۸۰۰ هزار کارگر در چین دارد نیز در پیامی گفته است : جهان یک قهرمان واقعی را از دست داد و من یک دوست واقعی که زندگی اش را وقف شرکت‌اش،‌ مشتریانش و صنعت ما کرده بود. با این حال روح او برای همیشه با ما خواهد بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:, توسط مرتضي امين
ایتنا - يك خط ۶۴ كيلوبيت بر ثانيه به صورت اختصاصي به قيمت ۸۶۸۰۰ تومان است كه كاربران مي‌توانند ۲۰ گيگ در ماه دانلود داشته باشند.
 


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، عليرضا اصغريان - مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - اظهار كرد: يك خط اختصاصي ۱۲۸ كيلوبيتي بر ثانيه و بدون به اشتراك‌گذاري به قيمت ۱۷۳۶۰۰ تومان است كه كاربران مي‌توانند ۴۱ گيگ در ماه دانلود داشته باشند.

وي افزود: قيمت پهناي باند با سرعت ۲۵۶ كيلوبيت بر ثانيه به صورت اختصاصي و براي يك نفر به قيمت ۲۶۰۴۰۰ تومان است كه ۸۳ گيگ در ماه مي‌توان دانلود داشت كه البته اين قيمت‌ها براي خطوط اختصاصي است.

مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات هم‌چنين ابراز كرد: در صورتي كه قيمت خط ۶۴ كيلوبيتي با اشتراك بين ۱۰ نفر به قيمت ۵۹۲۰ تومان و ۱۲۸ كيلوبيتي با همين نرخ اشتراك به قيمت ۹۹۲۰ تومان است.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, توسط مرتضي امين

ايسنا- فيس‌بوك براي يافتن ويروس‌هاي رايانه‌يي و ديگر خطرها به منظور بهبود امنيت بزرگ‌ترين شبكه اجتماعي، تمام لينك‌هايي را كه كاربرانش برروي آن‌ها كليك مي‌كنند، كنترل خواهد كرد.
ز امروز روزانه صدها ميليون لينك خروجي از سيستم امنيتي شركت "وب سنس" عبور خواهند كرد.
اين سيستم به نحوي موثر صفحات كاربران را كنترل كرده و مجموعه‌اي از آزمايش‌ها را براي يافتن تروجان، بوت‌نت و ديگر تهديدها اجرا مي‌كند. اگر اين سيستم مشكلي را در يك لينك شناسايي نكند، كاربر بدون هيچ علامتي كه كنترل آن را مشخص كند، امكان مشاهده آن صفحه را خواهد داشت.
درصورت شناسايي يك تهديد، فيس‌بوك هشداري را همراه با لينك‌هايي براي كسب اطلاعات بيش‌تر ارائه مي‌دهد.
اسپنسر پاركر از شركت وب سنس گفته است: فيس بوك هدف بزرگ جرايم آنلاين است و ما از تمام 750 ميليون كاربر فيس‌بوك محافظت خواهيم كرد.
بنا بر اعلام اين شركت هيچ‌گونه اطلاعات شخصي درباره كاربران فيس بوك دريافت نخواهد كرد و خدمات آن با حريم خصوصي افراد هيچ ارتباطي نخواهد داشت.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:فیس بوک,آی تی,ویروس,آنتی ویروس,facebook,it,user,, توسط مرتضي امين

13 مهر 1390 - وايمكس‌نيوز-شرکت آی‌بی‌ام با پشت سر گذاشتن مایکروسافت در جایگاه دوم باارزش‌ترین شرکت فناوری جهان قرار گرفت و این نشانگر وقوع تغییراتی در عرصه‌ فناوری است که رویگردانی از رایانه‌های شخصی از جمله‌ آنها است.
طبق تازه‌ترین بررسی‌ها ارزش آی‌بی‌ام در بازار به 214 میلیارد دلار افزایش یافته است و ارزش مایکروسافت به 213.2 میلیارد دلار کاهش یافته است. این نخستین بار پس از سال 1996 است که آی‌بی‌ام توانسته است از مایکروسافت پیشی گیرد و اکنون فقط اپل را یک پله بالاتر از خود می‌بیند.
آی‌بی‌ام شش سال پیش بخش رایانه‌های شخصی خود را فروخت تا فعالیت خود را روی نرم‌افزارها و خدمات شرکتی متمرکز کند اما مایکروسافت به سراغ تبلیغات و بازی‌های برخط رفت و بیشترین درآمدش از نرم‌افزارهای ویندوز و آفیس است که عمدتاً در رایانه‌های شخصی به کار می‌روند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:آی بی ام,مایکروسافت,گوگل,ibm,microsoft,google,facebook,, توسط مرتضي امين

 

11 مهر 1390 - چند ماه قبل مارک زوکر برگ بنیانگذار فیس بوک از مرگ قریب‌الوقوع ایمیل خبر داد. سرویس محبوبی که طی سال‌های پیشرفت اینترنت به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین سرویس‌های اینترنتی تبدیل شد.

به گفته زوکربرگ تعاملات شبکه‌های اجتماعی حالا مسیرهای قدیمی مانند ایمیل را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و این موضوعی بود که اغلب شرکت‌های صاحب خدمات‌دهنده ایمیل طی سال‌های اخیر می‌دانسته‌اند. اتصال صندوق‌های پستی به شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ارتباط بین سرویس‌های مختلف از جمله این تلاش‌ها بود. درکشور ما حالا و در حالی که بسیاری از سرویس‌های ایمیل در حال ارتقا و تلفیق با سرویس‌های دیگر هستند، تلاش‌هایی برای صاحب ایمیل کردن کاربران ایرانی آغاز شده است.

ایمیل ملی و ایمیلی تحت عنوان chmail از جمله این تلاش‌ها برای خودکفا کردن ایران در استفاده از ایمیل‌های خارجی است. اما آیا ایمیل‌های ملی و وطنی راه‌اندازی شده، می‌توانند کاربران را به استفاده از این سرویس‌ها ترغیب کنند؟


ايميل ملي؛ امنيت را ناديده بگيريد
ایمیل ملی از تاريخ 28 مهر ماه سال 1386 به مديران دولتي و افراد واجد شرايط ارائه شد و تا پايان اسفند ماه 1386، در حدود 4500 كاربر در اين سامانه تعريف شده بود، اما این سامانه به صورت رسمی در اواسط شهریور ماه سال جاری رونمایی شد.

کاربر باید با مراجعه به سایت iran.ir و با پرکردن فرم اطلاعات اولیه خود، مانند ثبت‌نام در دیگر سرویس‌دهنده‌های ایمیل عمل کند. همچنین در آینده نزدیک برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک استفاده از ایمیل ایرانی برای دستگاه‌های خدمات‌دهنده و نیز خدمات‌گیرندگان الزامی و برای تمامی مردم داشتن یک آدرس ایمیل بومی ضروری خواهد بود.گفته می‌شود این سرویس‌دهنده مي‌تواند بدون هیچگونه محدودیتی به هر تعداد تقاضا برای دریافت پست الکترونیکی پاسخ دهد. همچنین این ایمیل ملی در داخل کشور میزبانی می‌شود و کاربران اینترنت مي‌توانند در کنار تمامی پست‌های الکترونیکی که هم اکنون دارند و از آن بهره مي‌برند از سرویس دهنده ایمیل ایرانی «ایران دات آی آر» هم استفاده کنند.

این پست الکترونیکی بومی ،‌سه گيگابايت فضا در اختيار کاربران قرار مي‌دهد و قابليت دريافت و ارسال نامه از ميل سرورهاي ديگر نظير ياهو يا جي‌ميل را دارد.

اما اگر شما هم اقدام به ثبت‌نام برای دریافت یک میل ملی کرده باشید حتما با صفحه هشداری از طرف سایت IRAN.IR که شما را به نادیده گرفتن هشدارهای امنیتی از سوی مرورگرها تشویق می‌کند، مواجه شده‌اید.در صفحه نخست این سایت پیش از ثبت نام با عکس و توضیح از کاربران خواسته شده که هشدارهای مرورگرهاي اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم برای معتبر نبودن مجوزهای امنیتی را نادیده بگیرند و با پذیرش ریسک به ثبت نام بپردازند. در واقع در حالی که مقامات وزارت ارتباطات کاربران را به دریافت ایمیل ملی تشویق کرده و از بابت امنیت اطلاعات آن اطمینان خاطر داده‌اند، این سایت با مشکل مجوز امنیتی رو به‌رو است.این شرایط ثبت نام، کاربر را دچار شک می‌کند که با نادیده گرفتن این هشدارها آیا واقعا اطلاعات میل او در امنیت کامل باقی می‌ماند؟

چی میل بر وزن جی‌ميل
پست الکترونیک چاپار، تحت عنوان chmail قرار است سرویس‌دهی عمومی خود را از 20 آذرماه سال جاری آغاز کند. این ایمیل بومی توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی و در راستای پاسخگویی به نیازمندی کشور در حوزه ارتباطات سایبری و صیانت از اطلاعات الکترونیکی مبادله شده در کشور، راه‌اندازی خواهد شد. همچنین این ایمیل بومی برای محیط فارسی و با هدف حمایت از خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای قابل استفاده بوده و دارای امکاناتی چون تقویم فارسی و تایپ راست به چپ است.به گفته مسوولان شورای عالی اطلاع‌رسانی، مخاطب هدف پروژه ایمیل فارسی چاپار در فاز اول یک میلیون کاربر و در فاز دوم 5/1 میلیون کاربر است.

این ایمیل ایرانی فضای یک گیگابایت و امکان پیوست فایل 20 مگابایت را داراست.همچنین همزمان با ارائه این سرویس، با توجه به نیازمندی عموم مردم به دسترسی برخط به اطلاعات موجود در صندوق پست الکترونیک خود، برای اولین بار نرم‌افزار Mail Client با قابلیت نصب روی انواع سیستم‌عامل همزمان با شروع سرویس‌دهی عمومی این ایمیل به صورت رایگان به مردم ارائه مي‌شود.نرم‌افزار Mail Client در زمان‌هایی که فرد امکان دسترسی به اینترنت را ندارد و قصد دارد از منابع صندوق پست الکترونیک خود استفاده کند، کاربرد دارد. کاربران از طریق سامانه chaapaar.ir می‌توانند به این سرویس دسترسی داشته باشند.این سامانه، پورتال دسترسی به انواع خدمات ارتباطی محسوب می‌شود که تنها یکی از این خدمات سرویس پست ‌الکترونیک است که با آدرس اختصاری chmail.ir قابل دسترسی خواهد بود.

مسوولان شورای عالی اطلاع‌رسانی اظهار داشته‌اند که در تلاش هستند تا یک نسخه از محصولی را ارائه کنند که در سازمان‌ها به صورت رایگان و براساس سیستم‌های اپن سورس (متن باز) قابل سرویس‌دهی باشد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:ایمیل ایران,ایمیل خارجی,گوگل,مقایسه ایمیل داخلی و خارجی,اینترنت ایران,یاهو,فیس بوک, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :