فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




همکاران سیستم- شرکت ژاپنی هیتاچی کوکوسای الکتریک یک سیستم تشخیص چهره طراحی کرده است که می‌تواند تصویر چهره یک فرد را در عرض یک ثانیه با تصویر چهره ۳۶ میلیون نفر دیگر تطبیق دهد. این سیستم که کاربرد نظارتی و امنیتی دارد بر روی یک دوربین عکاسی نصب شده است و می‌تواند عکس‌های گرفته شده را با ۳۶ میلیون عکس موجود در پایگاه داده‌ای خود مقایسه کند.
به گزارش وب سایت digitaltrends شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، از یک فروشگاه ساده گرفته تا نهادهای دولتی، می‌توانند با استفاده از این نرم افزار چهره افراد مختلف اعم از عابران پیاده یا مشتریان خود را تشخیص دهند و آن‌ها را شناسایی کنند. این نرم افزار قادر است حتی چهره‌هایی را که از زاویه ۳۰ درجه عمودی یا افقی از آن‌ها عکس گرفته شده است، شناسایی کند. دیگر قابلیت خیره کننده این نرم افزار این است که می‌تواند عکس‌هایی با وضوح ۴۰ در ۴۰ مگاپیکسل را به طور دقیق شناسایی کند.
هم اکنون در پایگاه داده این سیستم نرم افزاری حدود ۳۶ میلیون عکس قرار دارد. اما می‌توان عکس‌هایی را که به کمک گوشی تلفن، دوربین‌های عکاسی و فیلم‌های ویدئویی گرفته می‌شود وارد این پایگاه داده کرد. یکی از دلایل سرعت بالای تشخیص چهره در این نرم افزار این است که چهره‌ها را دسته بندی می‌کند و چهره‌های مشابه هم را در یک دسته قرار می‌دهد.
مدیران شرکت سازنده این دوربین کاربردهای زیادی برای ابتکار جدید خود برشمرده‌اند. از این نرم افزار می‌توان برای مقاصد نظارتی و امنیتی استفاده کرد، می‌توان از آن برای یافتن بچه‌هایی که در محل‌های شلوغ گم می‌شوند استفاده کرد و یا سازمان‌ها و نهادهای مختلف به کمک آن می‌توانند افراد بدهکار خود را شناسایی و مورد پیگرد قرار دهند. بسیاری معتقدند با پیشرفت و توسعه سیستم‌های امنیتی از این دست کم کم واژه گمنامی معنای خود را از دست خواهد داد.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, توسط مرتضي امين

 

تعدادی از متخصصان امنیت آی‌تی، مدیران فیس بوک را به کنترل پیامک‌های کاربرانی که اطلاعات گوشی همراهشان را در اختیار این سایت گذاشته اند، متهم کردند.
 
به گزارش فارس، در حالی که بارها اخباری در مورد نقض حریم شخصی کاربران فیس بوک توسط مدیران این سایت منتشر شده است، این اولین بار است که فیس بوک به جاسوسی از پیامک های کاربرانش متهم می شود.


این شبکه اجتماعی اخبار منتشر شده در این زمینه را غیر دقیق و گمراه کننده توصیف کرده است. فیس بوک برنامه خاصی را برای تسهیل دسترسی کاربران تلفن های همراه به امکانات این سایت طراحی کرده و برخی کارشناسان می گویند از این برنامه برای نفوذ به حافظه گوشی و کنترل محتوای پیامک های کاربران استفاده شده است.


آنان معتقدند اطلاعات شخصی سرقت شده از سوی فیس بوک محدود به شماره های همراه نیست و دیگر اطلاعات شخصی را هم در بر می گیرد.


برخی صاحب نظران از آن بیم دارند که با بررسی برنامه های همراه طراحی شده توسط یوتیوب، فلیکر و ... مشخص شود از این برنامه ها هم برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران گوشی های همراه استفاده می شود.


فیس بوک در برابر همه این اتهامات مدعی شده تنها برخی پیامک های کاربران را در جریان یک آزمایش برای راه اندازی سرویس پیامک خود مطالعه کرده است.


در مجموع تردیدی وجود ندارد که اگر این اتهامات ثابت شود پیامدهای آن برای فیس بوک بسیار پردامنه و چه بسا غیرمنتظره خواهد بود.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:جاس,س,فیس بوک, توسط مرتضي امين

 

حدود سه سالی است که از عرضه رسمی مرورگر اینترنتی گوگل با نام کروم مي‌گذرد. این مرورگر در این مدت کاربران و طرفداران بسیاری پیدا کرده است و سهم قابل توجهی از بازار مرورگرهای اینترنتی جهان را در اختیار دارد.


با این حال اما مهم‌ترین چیزی که باعث شده توجه کارشناسان به این مرورگر معطوف شود این است که در این سه سال این مرورگر از گزند انواع هک و هکرها به دور مانده است و از این جهت از رقبای خودش یعنی Firefox، Internet Explorer و Safari هم جلوتر بوده است. این موضوع برای کارشناسان امنیتی و حتی خود مدیران و مسوولان گوگل هم جالب توجه بوده است. درست به همین دلیل شرکت گوگل امسال قصد دارد رقابتی را میان هکرهای حرفه‌ای از سرتاسر جهان برگزار کند و آنها را تشویق کند که یک بار دیگر تمرکزشان را روی هک کردن مرورگر کروم این شرکت بگذارند و حتی برای این کار جایزه یک میلیون دلاری هم پیشنهاد داده است. مسوولان گوگل روز دوشنبه گذشته اعلام کرده‌اند که جایزه یک میلیون دلاری را به برنده رقابت سالانه هک Pwn2Own برای هک مرورگر کروم خواهند داد. این رقابت قرار است هفته آینده در سالن همایش‌های امنیتی CanSecWest در ونکوور کانادا برگزار شود. نکته جالب توجه این است که هکرهای شرکت‌کننده در این رقابت مجبور نیستند برای به‌دست آوردن این جایزه هنگفت تنها روی مرورگر کروم کار کنند. شرکت گوگل اعلام کرده است که به هر هکر شرکت کننده‌ای که بتواند باگ‌های قابل هک شدن روی ویندوز، فلش یا درایور یک دستگاه دیجیتالی و به طور کلی مشکلات امنیتی که کاربران تمام مرورگرها را دچار مشکل خواهند کرد، پیدا کند جایزه 20 هزار دلاری می‌دهد. این در حالی است که گوگل به هکرهای شرکت کننده‌ای که بتوانند هر یک از مشکلات امنیتی تخصصی مرورگر کروم را پیدا کند جایزه 40 هزار دلاری می‌دهد. از طرفی این شرکت به هر هکر شرکت کننده‌ای که بتواند تنها یک باگ هم در مرورگر کروم پیدا کند جایزه‌ای بین 600 هزار دلار تا یک میلیون دلار خواهد داد.
بعضی‌ها معتقدند که جوایز گوگل برای هکرهای شرکت‌کننده در این رقابت می‌تواند باعث شود تا جوایز ارائه شده توسط دیگر حامیان شرکت‌کننده در این رقابت مانند شرکت اچ پی کمتر جلوه کند. شرکت اچ پی برنامه ریزی کرده است که برای برنده اول این دوره رقابت‌ها جایزه 60 هزار دلاری، برای نفر دوم جایزه 35 هزار دلاری و نفر سوم هم جایزه 15 هزار دلاری بدهد.
شرکت گوگل دلیل این را که می‌خواهد چنین جوایزی را به هکرهای احتمالی مرورگر کروم خودش بدهد، در پستی در وبلاگش منتشر کرده است. در این پست آمده است که رقابت سالانه هکرها می‌تواند شانس خوبی برای آزمایش قدرت مرورگر کروم این شرکت در برابر تلاش‌های خلاق‌ترین هکرهای جهان باشد. گوگل در برابر این جوایز گرانقیمت‌اش از محققان و هکرهای برنده می‌خواهد تا جزئیات و نتایج فعالیت‌ها و تلاش‌هایشان را در گزارشی نوشته و در اختیار تیم امنیتی این شرکت قرار بدهند. این کاری است که مرکز تحقیقات امنیتی شرکت اچ پی که در این رقابت‌ها حضور دارد، از برندگان نخواسته است. «کریس اوانس» و «جاستین شوه» مهندسان تیم امنیتی مرورگر کروم در این مورد می‌گویند: «به این ترتیب نه تنها می‌توانیم باگ‌هاي کروم را درست کنیم، بلکه با مطالعه گزارش جزئیاتی که هکرها در تلاش‌هایشان به آنها رسیده‌اند می‌توانیم میزان آسیب‌پذیری کروم و تکنیک‌های هک کشف شده را هم مورد بررسی قرار دهیم تا در آینده آنها را رفع کنیم و از بین ببریم. در نهایت این کار باعث می‌شود تا بتوانیم امنیت بیشتری را برای کاربران‌مان به وجود آورده و به آنها برای حفاظت از اطلاعاتشان اطمینان بدهیم.» مرورگر کروم اولین بار در سال 2009 در رقابت‌های Pwn2Own شرکت کرد. اما هکرهای شرکت کننده نه‌تنها تلاشی برای پیدا کردن راه نفوذی به این مرورگر نکردند، بلکه بیشتر وقتشان را روی نرم‌افزارها و مرورگرهای اینترنتی دیگر صرف کردند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:گوگل,هکر,جذب هکر,, توسط مرتضي امين

 

 

متلک پرانی به هکرها به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه هکری LulzSec برای شرکت امنیتی پاندا بسیار گران تمام شد.
 
به گزارش فارس، به دنبال دستگیری Sabu رییس این گروه هکری و تعدادی از همکارانش توسط اف بی آی، لوییس کورونز رییس آزمایشگاه های شرکت امنیتی پاندا در وبلاگ خود از این مساله اظهار خوشحالی کرد و به کنایه نوشت: حالا این هکرها کجا هستند؟


طرفداران این گروه هکری هم به سرعت به این متلک پرانی واکنش نشان دادند و دهها صفحه وب متعلق به سایت های مختلف این شرکت را دستکاری کردند و از جمله وبلاگ آقای کورونز را هم از دسترس خارج کردند. این وبلاگ که بر روی وب سایت شرکت پاندا میزبانی می شود کماکان غیرقابل دسترس است.


هکرها در پیامی که منتشر کردند شرکت پاندا را به کمک به نیروهای پلیس در جهت دستگیری اعضای گروه LulzSec متهم کردند و تصریح کردند کارکنان شرکت پاندا فعالانه در چت روم ها حضور می یابند تا هویت هکرها را شناسایی کنند.


در جریان این حملات بیش از 100 آدرس ایمیل و کلمه عبور آنها که متعلق به کارمندان شرکت پاندا می باشد هم توسط هکرها منتشر شده است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:هک,هکر,گوگل,دزدی,پاندا,هک جدید,hack,google,panda,هک کردن پاندا, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :