فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




 

حدود سه سالی است که از عرضه رسمی مرورگر اینترنتی گوگل با نام کروم مي‌گذرد. این مرورگر در این مدت کاربران و طرفداران بسیاری پیدا کرده است و سهم قابل توجهی از بازار مرورگرهای اینترنتی جهان را در اختیار دارد.


با این حال اما مهم‌ترین چیزی که باعث شده توجه کارشناسان به این مرورگر معطوف شود این است که در این سه سال این مرورگر از گزند انواع هک و هکرها به دور مانده است و از این جهت از رقبای خودش یعنی Firefox، Internet Explorer و Safari هم جلوتر بوده است. این موضوع برای کارشناسان امنیتی و حتی خود مدیران و مسوولان گوگل هم جالب توجه بوده است. درست به همین دلیل شرکت گوگل امسال قصد دارد رقابتی را میان هکرهای حرفه‌ای از سرتاسر جهان برگزار کند و آنها را تشویق کند که یک بار دیگر تمرکزشان را روی هک کردن مرورگر کروم این شرکت بگذارند و حتی برای این کار جایزه یک میلیون دلاری هم پیشنهاد داده است. مسوولان گوگل روز دوشنبه گذشته اعلام کرده‌اند که جایزه یک میلیون دلاری را به برنده رقابت سالانه هک Pwn2Own برای هک مرورگر کروم خواهند داد. این رقابت قرار است هفته آینده در سالن همایش‌های امنیتی CanSecWest در ونکوور کانادا برگزار شود. نکته جالب توجه این است که هکرهای شرکت‌کننده در این رقابت مجبور نیستند برای به‌دست آوردن این جایزه هنگفت تنها روی مرورگر کروم کار کنند. شرکت گوگل اعلام کرده است که به هر هکر شرکت کننده‌ای که بتواند باگ‌های قابل هک شدن روی ویندوز، فلش یا درایور یک دستگاه دیجیتالی و به طور کلی مشکلات امنیتی که کاربران تمام مرورگرها را دچار مشکل خواهند کرد، پیدا کند جایزه 20 هزار دلاری می‌دهد. این در حالی است که گوگل به هکرهای شرکت کننده‌ای که بتوانند هر یک از مشکلات امنیتی تخصصی مرورگر کروم را پیدا کند جایزه 40 هزار دلاری می‌دهد. از طرفی این شرکت به هر هکر شرکت کننده‌ای که بتواند تنها یک باگ هم در مرورگر کروم پیدا کند جایزه‌ای بین 600 هزار دلار تا یک میلیون دلار خواهد داد.
بعضی‌ها معتقدند که جوایز گوگل برای هکرهای شرکت‌کننده در این رقابت می‌تواند باعث شود تا جوایز ارائه شده توسط دیگر حامیان شرکت‌کننده در این رقابت مانند شرکت اچ پی کمتر جلوه کند. شرکت اچ پی برنامه ریزی کرده است که برای برنده اول این دوره رقابت‌ها جایزه 60 هزار دلاری، برای نفر دوم جایزه 35 هزار دلاری و نفر سوم هم جایزه 15 هزار دلاری بدهد.
شرکت گوگل دلیل این را که می‌خواهد چنین جوایزی را به هکرهای احتمالی مرورگر کروم خودش بدهد، در پستی در وبلاگش منتشر کرده است. در این پست آمده است که رقابت سالانه هکرها می‌تواند شانس خوبی برای آزمایش قدرت مرورگر کروم این شرکت در برابر تلاش‌های خلاق‌ترین هکرهای جهان باشد. گوگل در برابر این جوایز گرانقیمت‌اش از محققان و هکرهای برنده می‌خواهد تا جزئیات و نتایج فعالیت‌ها و تلاش‌هایشان را در گزارشی نوشته و در اختیار تیم امنیتی این شرکت قرار بدهند. این کاری است که مرکز تحقیقات امنیتی شرکت اچ پی که در این رقابت‌ها حضور دارد، از برندگان نخواسته است. «کریس اوانس» و «جاستین شوه» مهندسان تیم امنیتی مرورگر کروم در این مورد می‌گویند: «به این ترتیب نه تنها می‌توانیم باگ‌هاي کروم را درست کنیم، بلکه با مطالعه گزارش جزئیاتی که هکرها در تلاش‌هایشان به آنها رسیده‌اند می‌توانیم میزان آسیب‌پذیری کروم و تکنیک‌های هک کشف شده را هم مورد بررسی قرار دهیم تا در آینده آنها را رفع کنیم و از بین ببریم. در نهایت این کار باعث می‌شود تا بتوانیم امنیت بیشتری را برای کاربران‌مان به وجود آورده و به آنها برای حفاظت از اطلاعاتشان اطمینان بدهیم.» مرورگر کروم اولین بار در سال 2009 در رقابت‌های Pwn2Own شرکت کرد. اما هکرهای شرکت کننده نه‌تنها تلاشی برای پیدا کردن راه نفوذی به این مرورگر نکردند، بلکه بیشتر وقتشان را روی نرم‌افزارها و مرورگرهای اینترنتی دیگر صرف کردند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:گوگل,هکر,جذب هکر,, توسط مرتضي امين

 

 

متلک پرانی به هکرها به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه هکری LulzSec برای شرکت امنیتی پاندا بسیار گران تمام شد.
 
به گزارش فارس، به دنبال دستگیری Sabu رییس این گروه هکری و تعدادی از همکارانش توسط اف بی آی، لوییس کورونز رییس آزمایشگاه های شرکت امنیتی پاندا در وبلاگ خود از این مساله اظهار خوشحالی کرد و به کنایه نوشت: حالا این هکرها کجا هستند؟


طرفداران این گروه هکری هم به سرعت به این متلک پرانی واکنش نشان دادند و دهها صفحه وب متعلق به سایت های مختلف این شرکت را دستکاری کردند و از جمله وبلاگ آقای کورونز را هم از دسترس خارج کردند. این وبلاگ که بر روی وب سایت شرکت پاندا میزبانی می شود کماکان غیرقابل دسترس است.


هکرها در پیامی که منتشر کردند شرکت پاندا را به کمک به نیروهای پلیس در جهت دستگیری اعضای گروه LulzSec متهم کردند و تصریح کردند کارکنان شرکت پاندا فعالانه در چت روم ها حضور می یابند تا هویت هکرها را شناسایی کنند.


در جریان این حملات بیش از 100 آدرس ایمیل و کلمه عبور آنها که متعلق به کارمندان شرکت پاندا می باشد هم توسط هکرها منتشر شده است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:هک,هکر,گوگل,دزدی,پاندا,هک جدید,hack,google,panda,هک کردن پاندا, توسط مرتضي امين

محققان هشدار داده‌اند که هکر‌ها با روشی جديد اقدام به سرقت رمز عبور کارت‌های عابر بانک می‌کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو، می‌گویند: هکر‌ها با استفاده از یک دوربین مادون قرمز از روی صفحه‌کلید دستگاه‌های خودپرداز، به رمز عبور شما پی می‌برند.

محققان می‌گویند: گرمای حاصل از تماس انگشتان کاربر روی صفحه‌کلید دستگاه‌های خودپرداز توسط دوربین‌های مادون قرمز دیجیتالی قابل شناسایی است و این به راحتی رقم‌های رمز عبور را برملا می‌کند.

آن‌ها در آزمایش‌های خود بلافاصله پس از تماس دستان کاربر، توانستند رمز عبور را با 80 درصد صحت و پس از گذشت یک دقیقه با 50 درصد صحت، شناسايي كنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:هک,گوگل,خود ژرداز,هک خود پرداز, توسط مرتضي امين

پیش از ارسال تصاویر تعطیلات خود به فیس‌بوک، کمی تأمل کنید، شما می‌توانید به افراد بزهکار کمک کنید تا اطلاعات شخصی را از روی رایانه‌تان به سرقت ببرد.

به گزارش ایتنا، یک بات‌نت (botnet) به نام Stegobot در هند ساخته شده تا نشان دهد به چه سادگی یک شخص خرابکار می‌تواند با نفوذ و سرقت تصاویر فیس‌بوک یک کانال ارتباطی محرمانه‌ای ساخته که شناسایی آن بسیار دشوار می‌باشد.

مانند بسیاری از باتنت‌ها، استگوبات کنترل کامپیوترها را در دست گرفته و کاربران را برای باز کردن پیوست‌های آلوده ایمیل یا بازدید از سایت‌های آلوده فریب می‌دهد.

در عوض تماس مستقیم با مدیران بات‌ها (botmasters)، این بدافزار به واسطه کاربران آلوده شبکه‌های اجتماعی و از طریق فعالیت‌های عادی آن‌ها شیوع می‌یابد.

“اگر یکی از دوستان شما که وی دوستِ دوستِ مدیر بایت باشد، اطلاعات به صورت گام به گام در شبکه اجتماعی منتشر شده و در نهایت به دست مدیر بایت می‌رسد”.

استگوبات از یک تکنیک بنام steganography برای مخفی کردن اطلاعات در فایل‌های تصویری بدون تغییر دادن ظاهر آن‌ها استفاده می‌کند.

این روش ذخیره سازی ۵۰ کیلوبایت داده را در یک عکس ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ممکن می‌سازد که برای انتقال اطلاعات مهم مانند شماره کارت‌های اعتباری و پسوردهایی که استگوبات از هارد دیسک شما یافته، کافی است.

بات‌نت مذکور می‌تواند این اطلاعات را در هر عکسی وارد نماید و شما آن‌را به فیس‌بوک ارسال نمایید؛ در این هنگام این باتنت منتظر می‌ماند تا یکی از دوستانتان بخواهد از پروفایل شما بازدید نماید.

حتی نیازی به کلیک بر روی تصویر نیست، چون Facebook زحمت دانلود فایل‌ها را می‌کشد. احتمال اینکه دوست شما هم به این بایت نت آلوده شده باشد، زیاد است، زیرا هر ایمیلی که شما برای دوستان خود ارسال می‌کنید، تروجان همراه آن منتشر می‌شود و زمانی که آن‌ها بخواهند عکس‌های خود را آپلود نمایند، اطلاعات خصوصی‌شان به همراه تصاویر برای سارقان ارسال خواهد شد.

از این‌رو، در نهایت داده‌ها راه خود را از حساب کاربری دوست شما به حساب کاربری دوستِ دوست شما یافته و این فرایند ادامه می‌یابد تا به طراحان این بدافزار برسند.

در نتیجه مجرمان سایبری می‌توانند اطلاعات شخصی و هویتی شما را از تصاویر استخراج نمایند.

همچنین مدیران بات‌نت می‌توانند دستوراتی را از طریق فرایند معکوس به بایت نت ارسال نمایند،ارسال یک تصویر محتوی دستورات مخفی شده که راه خود را به کامپیوترهای آلوده پیدا می‌کند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:فیس بوک,FACEBOOK,روش دزدیدن,هکر و فیس بوک, توسط مرتضي امين

هکرها این بار موفق شدند سایت هنرپیشه های مشهور ینگه دنیا را مقهور قدرت خویش کنند. این موضوع جنجال گسترده‌ای را در دنیا سبب شده است.

یک باند هکری در آمریکا که تاکنون سایت‌ها و پایگاه‌های مهم و معتبر دولتی را هک کرده است، این بار به سراغ صنعت فیلمسازی رفته و با هک کردن صفحه توئی‌تر کاربران سایت هالیوود اطلاعات شخصی آنان را منتشر کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از برنا، بر اساس این گزارش، این گروه هکری که نا‌شناس است با این اقدام خود موفق شده است جزئیات مربوط به اطلاعات شخصی کاربران این سایت را منتشر کرده و با این اقدام خود جنجال بزرگی را رقم بزند.

در ادامه این گزارش آمده است: هسته مرکزی این هکر‌ها احتمالاً از پنج یا شش نفر تشکیل می‌شود که به صورت نامنظم در فضای چت وارد می‌شوند و اقدام خود را برای هک کردن کاربر توئیتر عملی می‌کنند.

این گروه ایمیل یکی از هنرپیشه‌های هالیوود را هک کرده و متونی را که توسط پیتر شانکمن کارگردان آمریکایی برای این هنرپیشه فرستاده شده، پیدا و منتشر کرده است.

علاوه بر این شماره موبایل بسیاری از هنرپیشه‌های هالیوود توسط هکر‌ها شناسایی و به دوستان آنان ارسال شده است. مایلی سایرس، لیل جون و اشلی گرین از جمله این هنرپیشه‌های هالیوود هستند.

کریشان خواننده رپ آمریکایی یکی دیگر از این افراد است که تلفن همراه وی هک و عکس‌های نامناسبی از وی به ۳۰۰ هزار هوادارش فرستاده شده است.

این در حالی است که احتمال می‌رود روند هک کردن اطلاعات مربوط به هنرپیشگان هالیوود همچنان تداوم داشته باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:هک هالیوود,هالیوود در دام هکرها,هک,هالیوود و هک شدن آن,, توسط مرتضي امين


شركت طراح بازي سگا، جديدترين قرباني هك در مجموعه حملات اينترنتي اخير به شركت‌هاي بازي شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اين شركت با ارسال اي‌ميلي به كاربران سيستم "سگا پس"، هشدار داد كه نشاني اي‌ميل، تاريخ تولد و كلمات عبور رمزنگاري شده آن‌ها از پايگاه داده آنلاين اين شركت به سرقت رفته است.

در اين اي‌ميل تاكيد شده است كه هيچ اطلاعات مالي در خطر نيست و اين شركت تحقيقاتي را درباره گستردگي اين رخنه امنيتي آغاز كرده است. هنوز شمار كاربراني كه اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته، معلوم نيست.

سگا سيستم آنلاين خود را غيرفعال كرده و كلمه عبور كليه كاربران تغيير يافته است. رخنه امنيتي در سيستم آنلاين سگا، پس از انجام حملات مشابه هكرها به سيستم‌هاي سوني و نينتندو انجام گرفته و اطلاعات هزاران كاربر بازي رايانه‌يي در اين حملات به سرقت رفته است


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:جدید ترین قربانی هک, سرقت اطلاعات شرکت سگا, توسط مرتضي امين
با استفاده از اين روش اگر چه محتواي صفحه اول سايت توييتر تغيير كرد، اما اطلاعات شخصي كاربران در دسترس هكرها قرار نگرفته است، با اين وجود توييتر به علت اين مشكل تازه مورد حمله و انتقاد شديد كاربرانش قرار گرفته است.
بررسي هاي يك شركت امنيتي نشان مي دهد هكرهاي ايراني با نام مستعار ارتش سايبر ايرانيان در روز جمعه ترافيك سايت توئيتر را بر روي سايت ديگر منتقل كرده پيام هاي مورد نظر خود بر ضد دولت آمريكا را به نمايش گذاشتند.

به گزارش فارس هكرها براي اين كار با استفاده از يك حساب كاربري اختصاص يافته به توئيتر به ركوردهاي دي ان اس اين سايت دسترسي پيدا كرده اند.

توييتر ابتدا هك شدن سايت خود را حاصل تغييرات در سوابق و ركوردهاي دي ان اس اين شركت اعلام كرده بود. مقامات اين شركت ساعت ايجاد اختلال در دي ان اس اين سايت را 2:30 دقيقه صبح جمعه به وقت محلي اعلام كرده اند.

توييتر از خدمات شركتي به نام Dyn Inc. در نيوهمپشاير براي مديريت ركوردهاي دي ان اس خود استفاده مي كند كه آدرس twitter.com و آدرس هاي IP سرور آن را با يكديگر مطابقت داده و تنظيم مي كند. مسئولان شركت Dyn هك شدن زيرساخت هاي خود را رد كرده و مي گويند به نظر مي رسد فردي با دستيابي به مشخصات حساب كاربري مورد استفاده توييتر موفق به تغيير در ركوردهاي دي ان اس اين سايت و هدايت كاربران به سايت ديگري شده است.

هنوز مشخص نيست فردي كه خود را كاربر قانوني اين حساب كاربري جا زده كيست و وي چگونه كلمه ورود اين حساب كاربري را به دست آورده است، اما ترديدي وجود ندارد كه تغييرات در دي ان اس سايت توييتر از اين طريق صورت گرفته است.

كيل يورك معاون بازاريابي شركت Dyn معتقد است براي دسترسي به حساب كاربري سايت توييتر در اين شركت هيچ اقدام غيرمجازي صورت نگرفته و حتي آدرس ايميل مربوط به حساب كاربري توييتر در اين شركت تغييري نكرده و بنابراين ما مطمئن هستيم كه كسي موفق به هك كردن سيستم هاي ما براي اختلال در عملكرد توييتر نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است فردي مجاز به استفاده از حساب كاربري ياد شده تغييرات مذكور را اعمال كرده باشد و آيا ممكن است هكرها به هر نحو مشخصات اين حساب را سرقت كرده باشند، مي گويد: در اين مورد نمي توان اظهار نظر دقيقي كرد و به قول معروف بايد بين خطوط را بخوانيم.

برخي كارشناسان معتقدند هكرها با استفاده از يك بدافزار به حساب كاربري ايميل يكي از كاركنان سايت توييتر نفوذ كرده و از اين طرق كلمه عبور مورد نياز براي تغيير دي ان اس سايت توييتر را به دست آورده اند. برخي نيز معتقدند هكرها با طرح ريزي يك حمله پيشينگ(فیشینگ) بر ضد كارمند ياد شده وي را به طور ناخواسته مجبور به افشاي اطلاعات حساس مربوط به توييتر كرده اند.

در حملات پيشينگ(فیشینگ) ايميلي جعلي كه به نظر مي رسد مربوط به يك موسسه يا شركت معتبر شناخته شده است براي كاربر ارسال شده و وي ترغيب به افشاي اطلاعات حساس و شخصي خود مي شود.

كارشناسان امنيتي مي گويند هكرها پس از سرقت اطلاعات مورد نظر از ايميل كارمند توييتر از آن براي تغيير كلمه عبور مربوط به سايت توييتر در سايت شركت Dyn استفاده كرده و وانمود كرده اند كه اين كار از طريق فردي صاحب صلاحيت انجام شده است.

با استفاده از اين روش اگر چه محتواي صفحه اول سايت توييتر تغيير كرد، اما اطلاعات شخصي كاربران در دسترس هكرها قرار نگرفته است، با اين وجود توييتر به علت اين مشكل تازه مورد حمله و انتقاد شديد كاربرانش قرار گرفته است.

سايت توييتر در مجموع امنيت خوبي ندارد و بر طبق گزارش هاي خبري اين چهارمين بار از ابتداي سال 2009 ميلادي است كه سايت توييتر هك شده و از دسترس خارج مي شود.

در ماه آگوست توييتر با حملات موسوم به DOS مواجه شد كه باعث شد براي چندين ساعت از دسترس خارج شود. دو ماه قبل هم هك شدن يك سرويس كوتاه كننده آدرس هاي اينترنتي باعث شد ميليون ها كاربر اين سايت به سايت هاي ديگري هدايت شوند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, توسط مرتضي امين

در ابتدا به این موضوع می پردازیم که هکر به چه معناست ؟ و کمی به این موضوع می پردازیم ؟
رخنه کردن یا هک یعنی استفاده از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل مشکلی تکنیکی و غلبه بر محدودیت‌ها، و رخنه‌گر یا هکر به کسی اطلاق می‌شود که توانایی چنین کاری را دارد. امروزه رخنه‌گر بیشتر در زمینه رایانه به کار می‌رود و برای اشاره به چندین گروه از کاربران رایانه استفاده می‌گردد.:


واژه هک در سال ۱۹۵۰، زمانی که هنوز رایانه و فرهنگ دیجیتال وجود نداشت، توسط گردانندگان سیستم‌های رادیویی آماتوری و در معنای تغییر برای رسیدن به عملکرد بهتر بکار گرفته شد. هکرها تلاش می‌کنند به اطلاعات سازمانی و محرمانه دست یابند. آنان اطلاعات به‌دست آمده را بین خود پخش می‌کنند.


انواع هکرها :
:هکرها را معمولاً به دو گروه هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه سیاه تقسیم میکنند


"هکرهای کلاه سفید":
به ان دسته از هکرها اطلاق می‌شود که کارهای مخرب انجام نمی دهند و سعی در خنثی سازی کارهای هکرهای کلاه سیاه دارند


"هکرهای کلاه سیاه" :
به ان دسته از هکرها اطلاق می‌شود که کارهای مخرب میکنند و سایت‌ها را تخریب یا اطلاعاتی را دزدی و.. را انجام میدهند و بنابر قوانین جرایم رایانه ای مجرم شناخته میشوند .


 اکنون به مشهورترین هکرها می پردازیم :

1. جولین آسانژ :


 یک فعال اینترنتی و روزنامه‌نگار اهل کشور استرالیا می‌باشد. احتمالا حدس زده می شود که او 40 سال دارد اما سند دقیقی از تاریخ تولد او در دست نیست .  او به خاطر نقشی که در ویکی‌لیکس دارد شناخته شده می‌باشد. آسانژ قبل از اینکه نقش فعلی خود را بعنوان سخنگو و سردبیر ویکی‌لیکس داشته باشد یک دانش‌آموز ریاضیات و فیزیک، یک هکر و برنامه‌نویس رایانه بوده است .
در حالیکه تمامی روزنامه‌ها او را بنیانگذار با رئیس ویکی‌لیکس نامیده‌اند او این ادعا را رد کرده‌است و گفته‌است که «من خود را بنیانگذار ویکی‌لیکس نمی‌دانم.» در سپتامبر سال ۲۰۱۰ اعلام شد یک دادگاه قضایی در سوئد پرونده مربوط به تجاوز جنسی توسط آسانژ را بازگشایی و وی را احضار کرده‌است. آسانژ در این مورد گفت که اتهام‌های وارد شده برای تخریب شخصیت اوست .
در سال 1992 ، به اتهام 24 جرم رایانه ای شناخته شد و در سال های اخیر با ویکی لیکس و افشای اسناد محرمانه ، چهره خود را بیش از پیش مشهور کرده است .

 

2. کوین میتنیک :


او در 16 آگوست 1963 به دنیا امد . نام کامل او کوین دیوید می تنیک است . وی یک مشاور امنیتی رایانه‌ای و نویسنده‌ مطالب رایانه ای است  .
وی در اواخر قرن بیستم یک هکر رایانه‌ای حرفه ای  بود که در زمان دستگیری اش توسط وزارت دادگستری آمریکا به عنوان مهم‌ترین  یاغی رایانه‌ای تاریخ آمریکا معروف شد.
 در اواخر دهه ۱۹۹۰ می‌تنیک به جرم استفاده غیرقانونی و سرقت اطلاعات و حقوق شخصی از شبکه‌های رایانه‌ای تحت تعقیب بود.می‌تنیک در سال۲۰۰۲ در کتابش با عنوان «هنر فریفتن» اظهار کرد که دستیابی وی به کلمات عبور به‌ وسیله مهندسی اجتماعی بوده‌است.
او در سیستم هایی مانند سیستم نرم افزاری شرکت نوکیا ،موتورولا و ... نیز وارد شده بود .
او اولین بار در 17 سالگی به خاطر جرایمی که انجام داده بود محکوم شد . در سال 1983 ، وارد سیستم امنیتی پنتاگون و دانشگاه محل تحصیلش یعنی کالیفرنیا شده بود .
نکته قابل توجه آنکه می‌تنیک از نرم‌افزارهای هک و پویشگر و هیچ دستگاه دیجیتال دیگری برای کسب اطلاعات استفاده نکرده بود  وی درحال حاضر یک شرکت مشاوره امنیت رایانه‌ای دارد .


3.  جوانا روتکوسکا :


جوانا روتکوسکا  دارای ملیت هلندی است و در یک شرکت رایانه ای مشغول به کار است . وی  یکی از محققان امنیتی صاحب نام دنیا است و موفق به کشف راهی شد که به کمک آن امکان نفوذ به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ویستا شد. وی با استفاده از این راه به سادگی می توانست کنترل سیستم داخلی ویستا را در دست بگیرد. مدت کوتاهی پس از بروز این مشکل، مایکروسافت از تمام توان خود استفاده کرد و موفق شد آن را از بین ببرد. به هر حال، وجود این حفره در سیستم عاملی که مایکروسافت ادعا می کرد هیچ گونه مشکل امنیتی ندارد باعث شد تا انتقادات فراوانی به غول نرم افزاری جهان وارد شود و برخی شرکت های اروپایی به فکر استفاده از دیگر سیستم های عامل بیفتند.

4.  گری مک کینون :


گری مك كینون، هكری كه بزرگ‌ترین حمله‌ی هك ثبت شده در تاریخ اینترنت را انجام داده و نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین تبهكار اینترنت جادوانه كرده است . گری مك كینون 41 ساله در اسكاتلند متولد شده و  به اتهام دست‌رسی به 97 كامپیوتر ارتش ایالات متحده و ناسا دستگیر شده است  . پیش بینی می شود حکم سنگینی برای او در نظر گرفته شود . هنگامی که خبرنگاران درباره ی این کار از او سوال می پرسیدند :
او پاسخ می داد که من مرتکب گناهی نشده ام و هیچ جایی را هک نکرده ام تنها برای ارضاء کنجکاویم این کار را انجام دادم و اگر من وارد سیستم امنیتی ارتش امریکا شدم تنها دلیلی که وجود دارد ضعف سیستم های امنیتی  این کشور است .

5. ولادیمیر لوین : 


این مطلب که چند نفر از طریق کامپیوتر اقدام به دزدی کنند، نمیتواند سوژه مهیج  و تعجب برانگیزی باشد اما در سال 1994 برای اولین بار، یک نفر توانست بطور غیر قانونی اقدام به انتقال مقدار زیادی پول از یک بانک بزرگ به نام سی تی بانک به جایی دیگر کند، ولادیمیر لوین  توانست  ده  میلیون  دلار را به حسابهایی در آمریکا، فنلاند ، هلند و آلمان واریز کند .
سه نفر از همدستان وی درحالیکه سعی داشتند از حسابهای خود پول واریز شده را برداشت کنند، دستگیر شدند.اما خود لوین تا سال 1995 به دام نیفتاد و سرانجام پلیس توانست وی را در فرودگاه  لندن بازداشت کند . وی محکوم به سه سال زندان و پرداخت 240 هزار دلار شد .

6. کوین پولسن :

 


وی شغل و حرفه هکری را از سن 17 سالگی آغاز کرد  و چند سال بعد به عنوان مشاور امنیت پنتاگون مشغول به کار شد .
پلیس فدرال آمریکا مدتها بدنبال کوین پولسن 24 ساله بود تا بالاخره در سال 1989 به جرم هک سیستمهای کامپیوتری و نفوذ به سرورهای تلفن دستگیر شد. هک سیستم تلفنی به چه صورت بوده است ؟
یک مسابقه تلفنی برگزار شد و در آن مسابقه اعلام کردند که به صد و دومین نفری که تماس بگیرد یک خودروی پورشه هدیه داده می شود . پولسن با استفاده از نبوغی که داشت سیستم های تلفنی را هک کرد و خود را جای صد و دومین نفر زد .

7. آدریان لامو :


آدریان لمو یکی از جوان‌ترین هکرهای دنیاست. او عاشق کارهایی است که به هک کردن منجر شود. خودش می‌گوید: «فقط در صورتی از هک کردن لذت می‌برم که اطلاعاتی را در حد و اندازه شرکت‌های چند میلیارد دلاری کسب کنم.». لمو هک شرکت هایی مانند  یاهو ، بانک امریکایی را انجام داده است .

 

8. جاناتان جیمز :


او کوچکترین هکر مجرمی است که به شش ماه زندان زمانی که تنها شانزده سال سن داشت محکوم شد .
در اواخر ماه ژوئن سال 1999 میلادی، جاناتان جیمز به ارزش اسناد و کدهای منبع ایستگاه فضایی بین المللی ناسا ، پی برد :
سپس وی با استفاده از رمز عبوری دزدیده شده از مرکز پرواز هوایی توانست کنترل کامپیوترها را در دست بگیرد و ناسا برای اینکه از پیشرفت کاری این پسر 16 ساله جلوگیری کند ، مجبور شد که تمام سیستم های امنیتی خود را برای مدتی خاموش کند .
تا اینکه در نهایت توانستند او را دستگیر کنند . جرم او تخفیف داده شد تا زمانی که به سن 18 سالگی برسد . 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:مشهور ترین هکرها,برترین هکرها,قویترین هکرها,بهترین هکر,هکر های جهان,, توسط مرتضي امين

خبرگزاري‌ها- رسوایی حاصل از هک شدن گواهی‌های دیجیتال شرکت DigiNotar در هلند که منجر به نفوذ به دهها سایت مهم اعم از موساد، سیا و ام آی سیکس شد برای دولت این کشور بسیار گران تمام شده است.
دولت این کشور به ناتوانی در زمینه تامین امنیت شهروندان خود متهم شده می گوید در تلاش است تا عوامل سرقت اطلاعات شخصی شهروندان این کشور از سایت های دولتی را شناسایی کند.
با توجه به استفاده دهها سایت از گواهی های دیجیتال یاد شده به نظر می رسد امنیت تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت در سراسر جهان به مخاطره افتاده باشد.
در این میان پنهان کاری شرکت هلندی DigiNotar که نگران از دست رفتن شهرت و آبرویش است به نگرانی ها و عصبانیت شهروندان و دولت هلند افزوده است.
به گفته مسئولان DigiNotar حمله هکری به سرورهای این شرکت به ماه جولای بازمی گردد.
آنها می گویند تا به حال از سرقت بیش از 330 گواهی دیجیتال خود توسط هکرها مطمئن شده اند. هنوز همه ابعاد این حمله مشخص نشده و از جمله معلوم نیست چه حجم از اطلاعات شهروندان در نقاط مختلف جهان به دست هکرها افتاده است. DigiNotar اگر چه یک شرکت هلندی است، اما یکی از واحدهای شرکت آمریکایی امنیتی Vasco Data محسوب می شود. Vasco Data می گوید برای روشن شدن ابعاد این مشکل در حال همکاری با دولت هلند است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:هلند,رسوايي,هك,DIGINOTAR,VASCO DATA,سرقت,حمله,حمله هكر,, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :