فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




اين روزها حوزه جنگ و دفاع از انقلاب اسلامي و كشور به عرصه‌هاي مجازي كشيده شده و از همين رو بارها مشاهده شده است كه سردمداران دول استعمار خبر از وجود بسته يا چمدان‌هاي اينترنت در فضاي سايبر براي مبارزه با جمهوري اسلامي ايران مي‌دهند.

اگر شما يكي از كاربران پاي كار اينترنت باشيد، شاهد آن هستيد كه گوگل سرويس جديدي را به عنوان گوگل پلاس وارد شبكه مجازي كرده است، با اين بهانه مصاحبه كوتاهي را با "روح‌اله مؤمن نسب‌"، مدير واحد اينترنت مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ترتيب داده‌ايم تا بيشتر از تحولات اخير در فضاي مجازي خصوصا با حضور گوگل پلاس در اين عرصه مطلع شويم.

- گوگل پلاس با چه هدفي پا به عرصه اينترنت گذاشته است؟
به نظر مي‌رسد آمريكا و انگليس يا به عبارتي گرگ و روباه پير در ميان خود به جمع‌بندي رسيده‌اند كه آمريكا با ابزار نرم (مثل اينترنت) و انگليس با روش‌هاي ديپلماتيك و ابزارهايي چون تارنماي سفارتخانه خود تهاجمي نرم را عليه جمهوري اسلامي ايران شكل داده‌اند.

گوگل پلاس در واقع سرويسي است كه آمريكا براي جبران افت شديد بازديد كاربران فيس بوك تهيه و تدارك ديده و جايگزين پروژه شكست خورده بي درنگ (Real Time) در گوگل شده است.

‌همانگونه كه خاطرتان هست، گوگل سرويس ريل تايم خود را به صورت شتابزده در 25 بهمن سال گذشته با هدف برهم زدن امنيت اجتماعي ايران راه‌اندازي كرد كه با هوشمندي قابل تقدير مسئولين امر سريعا خنثي و از دسترس خارج شد.

سياستگذاران گوگل با مشاهده شكست‌هاي پي در پي و سنگين پروژه‌هاي خود نهايتا گوگل‌پلاس را كه تلفيقي است از تمام سرويس‌هاي شِيرينگ (sharing) اينترنتي و هدف اصلي آن پر كردن خلأ به‌وجود آمده ناشي از كاهش مراجعه كاربران به فيس‌بوك و تویيتر و جذب ريزش‌هاي آنها و ديگر سايت‌هاي ارائه دهنده خدمات شبكه‌هاي اجتماعي است، به اينترنت معرفي كرد.

- آيا اين سامانه به نوعي مركز جاسوسي نيست و افراد مورد نظر در اين فضا شناسايي نمي‌شوند؟
در واقع همانگونه كه با اعلام رسمي "اريك اشميت"، مديرعامل سابق و رئيس هيئت مديره فعلي گوگل، پروژه جمع‌آوري اطلاعات كاربران (كه بزرگترين منبع درآمد گوگل محسوب مي‌شود) وارد فاز گسترده‌تري شد، اين مسئله از مدتي پيش در تغييرات بخش پروفايل گوگل بيشتر از سرويس‌‌هاي ديگر اين تارنما قابل مشاهده است.

‌در ادامه همين پروژه، سازمان جاسوسي ايالات متحده آمريكا (سيا) در صدد تشكيل پرونده هويتي با محوريت جذب اطلاعات فردي و اجتماعي و استفاده از اعضاي بدنه اجتماعي هر جامعه براي "جاسوسي باز" برآمد و در حقيقت ضمن جمع‌آوري اطلاعات شخصي افراد به صورت فرد به فرد از آنها به عنوان يك جاسوس استفاده كرده و با كمك اطلاعات فردي در مواقع خاص اقدام به ايجاد جو اجتماعي مورد نظر خود به قصد تحقق اهداف شيطاني از پيش تعيين ‌شده كرد.

اين شبكه نمونه‌اي بزرگ از نقض حقوق اجتماعي و فردي افراد است كه با سيستم پيشرفته به كار رفته در آن، سرقت تصاوير و اطلاعات فردي اعضاي شبكه از رايانه شخصي و تلفن همراه آنان صورت مي‌گيرد كه متاسفانه اين پديده در شبكه‌هاي اجتماعي آمريكايي به امري طبيعي تبديل شده است.

يك نمونه از خطرات عضويت در شبكه اجتماعي گوگل پلاس بگوييد؟
يكي ديگر از مهمترين كاركردهاي اين سيستم براي شيطان بزرگ، بسط و گسترش تهاجم فرهنگي و از ميان بردن مرزهاي حريم خصوص و حيا در جامعه است كه از سال‌ها پيش با ايجاد شبه شبكه‌هاي اجتماعي و تشويق افراد به شكستن حريم‌ها پيگيري مي‌شد ولي در اين سرويس با قدرت بيشتري دنبال مي‌شود.

در مقابله با اين تهاجم، به كاربران ايراني اينترنت توصيه مي‌شود تا ضمن استفاده از رسانه‌هاي كاربر‌محور داخلي كه در صفحه رسانه‌هاي كاربرمحور "پيوندها" معرفي شده‌اند، خطرات اينگونه اقدامات دشمن را به دوستان و همكاران خود در قالب امر به معروف و نهي از منكر گوشزد كنند تا در آينده شاهد افشاي ناگهاني و تخريب وسيع هويت فردي و حريم شخصي افراد جامعه به بهانه هك از سوي رژيم دروغگويي چون آمريكا نباشيم.

به نظر شما مسئولان و كاربران ايراني در مقابل وجود چنين شبكه‌هايي بايد چه راهكاري را ارائه دهند؟
فعاليت مجرمانه در تارنماهاي فيلتر شده از نظر قانون و عقل منع شده است و ايرانيان نيك مي‌دانند كه نظام و مسئولان دلسوز كشورشان با ديدگان باز مراقب و حافظ حريم شخصي آنها بوده و به‌ هيچ عنوان اجازه نخواهد داد دزدان اينترنتي با لباس دوست و ظاهري بزك كرده به اطلاعات شخصي آنها دستبرد بزنند.

از طرفي بجاست ايرانيان نيز به عنوان بزرگترين پشتيبان كشورشان در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشكوك، آن را به مسئولان امر گزارش دهند و از سویی براي حفظ حريم شخصي خود به توصيه‌ها نيز توجه داشته باشند و افرادي كه توانايي اقدام متقابل را دارند، با طرح‌ها و ايده‌هاي نو و بديع خود به ياري خادمانشان در مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بشتابند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:گوگل,گوگل پلاس,شبكه,شبكه اجتماعي, توسط مرتضي امين

گوگل لایه جدیدی را به سرویس Google Map اضافه کرد. لایه جدید امکان مشاهده آسان‌تر و سریع‌تر وضعیت آب و هوا و دمای نقاط مختلف جهان را فراهم می‌کند. برای مشاهده لایه آب و هوایی جدید کاهفیست که درGoogle Map ماوس را به طرف گوشه راست  حرکت دهید و از لیست  گزینه Weather Layer را انتخاب کنید.

وقتی روی آیکون یکی از شهر‌ها کلیک کنید، پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی آن شهر تا 4 روز آینده و همچنین اطلاعات جانبی مانند مرطوبیت هوا و وضعیت باد در منطقه را مشاهده خواهید کرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:گوگل,گوگل مپ,google,آب و هوا,پيش بيني, توسط مرتضي امين

محققان هشدار داده‌اند که هکر‌ها با روشی جديد اقدام به سرقت رمز عبور کارت‌های عابر بانک می‌کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو، می‌گویند: هکر‌ها با استفاده از یک دوربین مادون قرمز از روی صفحه‌کلید دستگاه‌های خودپرداز، به رمز عبور شما پی می‌برند.

محققان می‌گویند: گرمای حاصل از تماس انگشتان کاربر روی صفحه‌کلید دستگاه‌های خودپرداز توسط دوربین‌های مادون قرمز دیجیتالی قابل شناسایی است و این به راحتی رقم‌های رمز عبور را برملا می‌کند.

آن‌ها در آزمایش‌های خود بلافاصله پس از تماس دستان کاربر، توانستند رمز عبور را با 80 درصد صحت و پس از گذشت یک دقیقه با 50 درصد صحت، شناسايي كنند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:هک,گوگل,خود ژرداز,هک خود پرداز, توسط مرتضي امين

ماه گذشته رقابتی با عنوان  Ludum Dare برگزار شد که در آن طراحان باید در مدت زمان 48 ساعت بازی را طراحی می‌کردند. پایان رقابت به تولید 599 بازی منجر شد که روی مرورگر‌های اینترنتی قابل اجرا و بازی هستند.

 در این جا  پنج بازی محبوب رقابت امسال را معرفی می‌کنیم. اگر احساس کردید به اجرای بازی خاصی تمایل دارید به وب‌سایت Ludum Dare مراجعه کنید.

Dinosaur Liberation Front 

یک بازی اعتیاد‌آور، اما ساده است که بازیکن بچه دایناسور‌ها را آزاد و آن‌ها را فراری می‌‌دهد. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است، اما آهنگ آن بسیار مهیج و تحریک کننده است.

 Britain:2027

شگفت‌آور است که در مدت زمان 24 ساعت، بازی به این زیبایی ساخته شود.علاوه بر گرافیک عالی بازی، گیم‌پلی مبتنی بر حرکات مخفیانه و هیجان‌انگیز،  Britain: 2027را منتخب این فهرست کرده است.

 Eggscape 

این بازی نیز در عین سادگی، بسیار شگفت‌انگیز است. Eggscape وارونه بازی معروف تتریس  است. بازیکن به جای ، تعبیه خطوط و اشکال دریافتی، بلاک‌های مورد نیاز را تولید می‌کند تا از بلعیده شدن به وسیله یک مارمولک بزرگ نجات پیدا کند.

Huescape

Huescape بر اساس پلت‌فرم‌های پازلی طراحی شده است. برنده بازی کسی است که توانایی حرکت میان تنظیمات رنگی مختلف را داشته باشد.

Planetration 

تولید باز ی در مدت زمان 48 ساعت کار دشواری است، اما Planetration  دو بازی را درقالب یک بازیارایه کرده است.

 بازیکن ابتدا حملات بیگانگان را دفع  و سوخت و منابع مورد نیاز خود را جمع‌آوری می‌کند،سپس از سیاره‌ای که در حال انفجار است فرار می‌کند.

 

 


 
 
 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:گوگل,طراحی بازی,مسابقه طراحی,بازیهای سریع, توسط مرتضي امين
گران ترین فلش مموری
ITpishgam

شرکت کینگستون تکنولوژی گران ترین حافظه فلش usb دنیا را معرفی کرد. اینشرکت تولیدکننده تجهیزات حافظه، این دیسک ۲۵۶ گیگابایتی را به قیمت ۵۶۶ پوند انگلیس به فروش می رساند.

نام این محصول که datatraveler 300 نام دارد، قابلیت حمل هزاران تصویر و پرونده را در خود دارد. همچنین این دستگاه قادر به حفاظت ازداده ها به کمک رمز عبور است. کرستی میلر، مدیر بازاریابی محصولات مصرف کننده این شرکت به وب سایت کامپیوترویکلی گفت: «به کمک این دیسک می توان حجم بالایی از داده راذخیره کرد و همچنین امکان رمزگذاری روی داده ها را به کمک نرم افزار نصب شده روی این فلش دیسک، بهکاربر اجازه می دهد بدون نیاز به دسترسی مدیریت سیستم، بتواند داده های خود را شخصی و رمزگذاریکند.»


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:فلش,گوگل,جدید ترین گوگل,جدید ترین فلاش,, توسط مرتضي امين

شرکت AMD اعلام کرد که تیمی از اورکلاکرهای حرفه‌ای این شرکت شامل Sami Makinen، Brian Mclaclan، Pete Hardman و Aaron Schradin توانستند رکورد جهانی اورکلاک پردازنده را شکسته و رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند.
به گزارش ايتنا این افراد تواستند با استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای AMD FX-۸۱۵۰ که براساس معماری ساخت ۳۲ نانومتری ساخته شده، رکورد ۸۴۲۹ مگاهرتز را به ثبت رسانند.

این افراد برای ثبت این رکورد از مادربورد Asus Crosshair V Formula که مادربوردی حرفه‌ای و مخصوص اورکلاک است استفاده کردند تا بتوانند دقیق‌ترین تنظیمات ممکن را روی پردازنده اعمال کرده و در شرایط سخت و در زمان استفاده از خنک‌کننده‌های همچون نیتروژن مایع دوام خوبی داشته باشد.

اورکلاکرها با استفاده از این مادربورد توانستند ولتاژ ۰۱۶/۲ ولت را با ثبات کامل به پردازنده برسانند که برای یک پردازنده ۳۲ نانومتری مقدار بالایی است.
در این حالت، فرکانس پایه پردازنده به ۹۲/۲۷۱ مگاهرتز و ضریب آن روی ۱۳ تنظیم گردید تا رکورد جهانی را تکان بدهد.
حافظه مورد استفاده اورکلاکرها Corsair Dominator GT با زمان تاخیر ۲-۱۶-۲-۲۲ بوده است که توسط هر مادربوردی قابل دستیابی نیست.

برای خنک‌کردن پردازنده این تیم ابتدا از خنک‌کننده نیتروژن مایع استفاده کردند و سپس به سراغ هلیوم مایع رفتند که نقطه جوش پایین‌تری دارد.
حتی در این دمای بسیار پایین (که گاهی به منهای ۱۸۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد) هیچ مشکلی برای پردازنده و مادربورد ایجاد نکرده و به قول معروف مشکل Cold Bug رخ نداده است.

این سری از پردازنده‌ها قرار است در سه ماهه چهارم امسال به بازار عرضه شوند.
مادربورد Asus Crosshair V Formula نیز در حال حاضر در بازار موجود بوده و از حرفه‌ای‌ترین چیپ‌ست AMD یعنی ۹۹۰FX استفاده می‌نماید.

این مادربورد علاوه بر پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ دو کاناله، از فناوری‌های ۳-Way SLI و ۳-Way CrossfireX نیز پشتیبانی می‌نماید.
اگر شما هم قصد اورکلاک دارید، اما با اصول آن آشنا نیستید، می‌توانید از قابلیت CPU Level Up این مادربورد استفاده کرده و تنها با یک کلیک پردازنده خود را به سادگی اورکلاک کنید.
 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:رکورد اورکلاک,برترین اورکلاکرها,اورکلاک, توسط مرتضي امين
فيس‌بوك ثروتمندتر از هميشه




درآمدهاي فيس‌بوك در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۱، با دو برابر افزايش به ۱.۶ ميليارد دلار رسيد.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم از آنجا كه فيس‌بوك هنوز وارد تالار اصلي بورس نشده است، الزامي براي انتشار عمومي گزارش‌هاي مالي‌اش ندارد و معمولاً هم اين كار را انجام نمي‌دهد.

رويترز به نقل از يك منبع آگاه خبر داد كه كه سود خالص شركت در اين ۶ ماه به ۵۰۰ ميليون دلار رسيد. در حال حاضر ارزش فيس‌بوك در بازار دوم بورس با رشد قابل ملاحظه‌اي معادل ۸۰ ميليارد دلار برآورد مي‌شود.

فيس‌بوك اوايل سال ۲۰۱۲ وارد بورس نيويورك خواهد شد.
اين در حالي‌ است كه هنوز هم مارك زوكربرگ به اينكه ورود شركت به تالار بورس به نفع شركت تمام خواهد شد، به ديد ترديد نگاه مي‌كند؛ چرا كه سهامداران همواره براي خريد بخش‌هايي از گروه در بازار دوم مبالغ هنگفتي را پيشنهاد مي‌دهند و زوكربرگ هيچ‌گاه براي اجراي برنامه‌هاي توسعه‌اي شركت به مشكلات مالي برخورد نكرده است.

بر اساس اسناد انتشار يافته از بانك گلدمن‌سش، فيس‌بوك در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۰ به سود خالصي معادل ۳۵۵ ميليون دلار دست يافت و اكنون آن را به ۵۰۰ ميليون دلار سود خالص در ۶ ماه رسانده است.

اين شركت با ۷۵۰ ميليون كاربر بزرگ‌ترين رقيب گوگل و ياهو در زمينه تبليغات اينترنتي محسوب مي‌شود.

در حال حاضر شركت گوگل با كسب ۶.۸۲ ميليارد دلار درآمد از تبليغات در طي يك دوره سه ماهه، تمام شركت‌ها از جمله فيس‌بوك را در اين بازار پشت سر گذاشته است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:ثروت فیس بوک,ارزش مالی فیس بوک,فیس بوک در بازار بورس,, توسط مرتضي امين

پیش از ارسال تصاویر تعطیلات خود به فیس‌بوک، کمی تأمل کنید، شما می‌توانید به افراد بزهکار کمک کنید تا اطلاعات شخصی را از روی رایانه‌تان به سرقت ببرد.

به گزارش ایتنا، یک بات‌نت (botnet) به نام Stegobot در هند ساخته شده تا نشان دهد به چه سادگی یک شخص خرابکار می‌تواند با نفوذ و سرقت تصاویر فیس‌بوک یک کانال ارتباطی محرمانه‌ای ساخته که شناسایی آن بسیار دشوار می‌باشد.

مانند بسیاری از باتنت‌ها، استگوبات کنترل کامپیوترها را در دست گرفته و کاربران را برای باز کردن پیوست‌های آلوده ایمیل یا بازدید از سایت‌های آلوده فریب می‌دهد.

در عوض تماس مستقیم با مدیران بات‌ها (botmasters)، این بدافزار به واسطه کاربران آلوده شبکه‌های اجتماعی و از طریق فعالیت‌های عادی آن‌ها شیوع می‌یابد.

“اگر یکی از دوستان شما که وی دوستِ دوستِ مدیر بایت باشد، اطلاعات به صورت گام به گام در شبکه اجتماعی منتشر شده و در نهایت به دست مدیر بایت می‌رسد”.

استگوبات از یک تکنیک بنام steganography برای مخفی کردن اطلاعات در فایل‌های تصویری بدون تغییر دادن ظاهر آن‌ها استفاده می‌کند.

این روش ذخیره سازی ۵۰ کیلوبایت داده را در یک عکس ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ممکن می‌سازد که برای انتقال اطلاعات مهم مانند شماره کارت‌های اعتباری و پسوردهایی که استگوبات از هارد دیسک شما یافته، کافی است.

بات‌نت مذکور می‌تواند این اطلاعات را در هر عکسی وارد نماید و شما آن‌را به فیس‌بوک ارسال نمایید؛ در این هنگام این باتنت منتظر می‌ماند تا یکی از دوستانتان بخواهد از پروفایل شما بازدید نماید.

حتی نیازی به کلیک بر روی تصویر نیست، چون Facebook زحمت دانلود فایل‌ها را می‌کشد. احتمال اینکه دوست شما هم به این بایت نت آلوده شده باشد، زیاد است، زیرا هر ایمیلی که شما برای دوستان خود ارسال می‌کنید، تروجان همراه آن منتشر می‌شود و زمانی که آن‌ها بخواهند عکس‌های خود را آپلود نمایند، اطلاعات خصوصی‌شان به همراه تصاویر برای سارقان ارسال خواهد شد.

از این‌رو، در نهایت داده‌ها راه خود را از حساب کاربری دوست شما به حساب کاربری دوستِ دوست شما یافته و این فرایند ادامه می‌یابد تا به طراحان این بدافزار برسند.

در نتیجه مجرمان سایبری می‌توانند اطلاعات شخصی و هویتی شما را از تصاویر استخراج نمایند.

همچنین مدیران بات‌نت می‌توانند دستوراتی را از طریق فرایند معکوس به بایت نت ارسال نمایند،ارسال یک تصویر محتوی دستورات مخفی شده که راه خود را به کامپیوترهای آلوده پیدا می‌کند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:فیس بوک,FACEBOOK,روش دزدیدن,هکر و فیس بوک, توسط مرتضي امين

هکرها این بار موفق شدند سایت هنرپیشه های مشهور ینگه دنیا را مقهور قدرت خویش کنند. این موضوع جنجال گسترده‌ای را در دنیا سبب شده است.

یک باند هکری در آمریکا که تاکنون سایت‌ها و پایگاه‌های مهم و معتبر دولتی را هک کرده است، این بار به سراغ صنعت فیلمسازی رفته و با هک کردن صفحه توئی‌تر کاربران سایت هالیوود اطلاعات شخصی آنان را منتشر کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از برنا، بر اساس این گزارش، این گروه هکری که نا‌شناس است با این اقدام خود موفق شده است جزئیات مربوط به اطلاعات شخصی کاربران این سایت را منتشر کرده و با این اقدام خود جنجال بزرگی را رقم بزند.

در ادامه این گزارش آمده است: هسته مرکزی این هکر‌ها احتمالاً از پنج یا شش نفر تشکیل می‌شود که به صورت نامنظم در فضای چت وارد می‌شوند و اقدام خود را برای هک کردن کاربر توئیتر عملی می‌کنند.

این گروه ایمیل یکی از هنرپیشه‌های هالیوود را هک کرده و متونی را که توسط پیتر شانکمن کارگردان آمریکایی برای این هنرپیشه فرستاده شده، پیدا و منتشر کرده است.

علاوه بر این شماره موبایل بسیاری از هنرپیشه‌های هالیوود توسط هکر‌ها شناسایی و به دوستان آنان ارسال شده است. مایلی سایرس، لیل جون و اشلی گرین از جمله این هنرپیشه‌های هالیوود هستند.

کریشان خواننده رپ آمریکایی یکی دیگر از این افراد است که تلفن همراه وی هک و عکس‌های نامناسبی از وی به ۳۰۰ هزار هوادارش فرستاده شده است.

این در حالی است که احتمال می‌رود روند هک کردن اطلاعات مربوط به هنرپیشگان هالیوود همچنان تداوم داشته باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:هک هالیوود,هالیوود در دام هکرها,هک,هالیوود و هک شدن آن,, توسط مرتضي امين

نويسنده: علیرضا شیرازی
منبع: shirazi.blogfa.com


  بانک صادرات و خیانت به اعتماد مشتریان

21 شهريور 1390 - امروز متوجه شدم بانک صادرات جدیداً برای هر بار مشاهده صورت حساب بانک از طریق اینترنت بدون هشدار و اطلاع قبلی از حساب شما پول برداشت می کند ! در واقع شما برای هر بار ورود به سایت و مشاهده موجودی یا صورت حساب ۲۵ تومان پرداخت میکنید و از آنجا که تایم اوت صفحات بانکداری اینترنتی این بانک کوتاه هست گاهی پیش می آید که مجددا نیاز به ورود و در واقع پرداخت ۲۵ تومان دیگر داشته باشید.

آیا این مسئله در قوانین بانکداری و در زمانی که مشتری برای ثبت نام برای استفاده از این خدمات اقدام میکند قید شده است قاعدتا خیر! و این بانک و شاید بانکهای دیگر به خود این اجازه را داده اند به این بهانه از حساب مشتری بدون اطلاع قبلی پول برداشت کنند. به همین سادگی شما برای کاری که در واقع به سود بانک نیز هست( چرا که بانکداری اینترنتی هزینه خدمات برای بانکها را به شدت کاهش میدهد) به زور هزینه پرداخت میکنید. این بانک نه در صفحه بانکداری اینترنتی و نه در سایت اصلی خود تا این لحظه هیچ خبری در این زمینه منتشر نکرده است.
عدم اطلاع قبلی به مشتریان و برداشت کارمزد بدون اطلاع قبلی نقض حقوق مشتری و خیانت در اعتمادی است که مشتری به بانک دارد.

بعد از تحریر: این بانک حتی بعد از ورود برای هر بار زدن دکمه صورت حساب هم بیست و پنج تومان کم میکند که این دیگر در نوع خود بی نظیر است!

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:بانک صادرات,خیانت به مشتری,بانک,, توسط مرتضي امين

شكايت سامسونگ از اپل

23 شهريور 1390 - خبرگزاري‌ها- شرکت کره ای سامسونگ شکایتی را از اپل رقیب آمریکایی خود در فرانسه تقدیم دادگاه کرده است.
سامسونگ، اپل را به استفاده بدون اجازه از سه حق اختراع ثبت شده خود متهم کرده است.
این سه اختراع مربوط به فناوری های همراه هستند و سامسونگ می گوید بدون کسب اجازه در تبلت آی پد و گوشی آیفون مورد استفاده قرار گرفته اند.
طرح این شکایات پس از آن صورت می گیرد که اپل با شکایت از سامسونگ مدعی شده بود این شرکت با کپی برداری از طراحی آیفون و آی پد محصولاتی همچون گوشی گالکسی تب را روانه بازار کرده است.
سامسونگ در این دادگاه که در آلمان تشکیل شده فعلا محکوم شده و در صورت قطعی شدن حکم دیگر قادر به فروش محصولات یاد شده نیست و با ضرر سنگین مالی مواجه خواهد شد.
سامسونگ شکایت خود را در ماه جولای تقدیم دادگاه کرده و قرار است رسیدگی به این شکایت در ماه دسامبر صورت بگیرد.
ظاهراً همه شکایات سامسونگ در ارتباط با یکی از فناوری های نسل سوم این شرکت موسوم به UMTS است.
اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:شکایت سامسونگ از اپل,سامسونگ,شکایت سامسونگ,اپل,دادگاهی اپل,, توسط مرتضي امين

 مذاكره یاهو و AOL بر سر ادغام

22 شهريور 1390 - وايمكس‌نيوز- پس از برکناری مدیرعامل یاهو شایعه شده است که یاهو و AOL در حال مذاکره برای ادغام شدن هستند.
به گزارش بلومبرگ، تیم آرمسترانگ مدیرعامل AOL، تمایل خود برای ادغام این دو شرکت را با شرکت آلن در میان گذاشته است که با یاهو کار ‌کند.
آرمسترانگ سال پیش هم با چنین پیشنهادی به سراغ یاهو رفته بود که مدیرعامل برکنار شده‌ یاهو با آن مخالفت کرد. در سال 2008 نیز مایکروسافت حاضر شده بود بابت یاهو 47.5 میلیارد دلار بپردازد که آن پیشنهاد هم به جایی نرسید. یاهو در دوران اوج خودش 80 میلیارد دلار می‌ارزید ولی ارزش کنونی آن فقط 17 میلیارد دلار است و اکنون از گوگل و فیس بوک عقب مانده است گرچه هنوز پربیننده‌ترین درگاه وب در ایالات متحده است.
شرکت AOL نیز که زمانی در اینترنت بروبیایی داشت اکنون 1.68 میلیارد دلار ارزش دارد.
یاهو و AOL هنوز در مورد این خبر اظهارنظری نکرده‌اند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:ادغام یاهو و AOL,استعفای مدیر عامل یاهو,یاهو,AOL, توسط مرتضي امين

 

 

 

بدست آوردن آي پي سايتها و يا host name 

برای بدست آوردن IP سایتی که میخواهید ابتدا وارد سایت http://www.hcidata.info/index.htm شوید سپس در قسمت Host Name آدرس سایت را وارد کنید و برروی دکمه Find IP Address کلیک کنید تا IP اون سایت به شما نشان داده شود.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 شهريور 1390برچسب:آی پی,بدست آوردن آی پی,, توسط مرتضي امين
قسمت اول آموزش كامل آپديت بايوس

کی از مواردی که اکثرا کاربران با آن سر و کار دارند ، آپدیت کردن یا بروز رسانی نسخه بایوس سیستمشان است . ما در این آموزش قصد داریم آپدیت کردن بایوس اکثر مادربرد های موجود در بازار را به صورت کامل آموزش دهیم که امیدواریم از این آموزش استفاده کافی را ببرید

آموزش آپدیت بایوس مادربرد های ABIT

 

برای ارتقاء دادن بایوس شما قبل از هر کاری نیاز به شناختن مدل مادربرد و نسخه بایوس فعلی دارید . برای این کار راه های مختلفی وجود دارد که ما در این آموزش تنها به بررسی بهترین و آسان ترین راهکرد های ممکن می پردازیم .

 

برای شناختن مدل مادربرد خود دو راه ساده وجود دارد :

 

1- باز کردن درب کیس و مشاهده مدل مادربرد که اکثرا به صورت برچسب بر روی مادربرد های ABIT چسبانده شده است . همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید این برچسب بالای آخرین اسلات رم از طرف پردازنده قرار دارد :

 

http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/abit/DSCN4971.jpg


2- استفاده از نرم افزار هایی که مشخصات سیستم را ارائه می دهند . مانند نرم افزار قدرتمند و کم حجم CPU-Z که از اینجا می توانید آخرین نسخه آن را از اینجا  دانلود کنید . بعد از دانلود کردن نرم افزار CPU-Z تنها کافیست به قسمت MainBoard رفته و جلوی قسمت Model را نگاه کنید تا مدل مادربرد خود را به دست بیاورید .


حال برای شناختن نسخه بایوس فعلی خود کامپیوتر را ریستارت کنید و در صفحه اولی که کامپیوتر شما در حال بوت شدن است یا همان صفحه POST ( همانند شکل زیر ) ، در قسمت مشخص شده شما می توانید Bios ID یا نسخه فعلی بایوس خود را می توانید مشاهده کنید . ( برای نگه داشتن این صفحه می توانید از دکمه Pause ( Break ) استفاده نمایید . )


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/abit/bios-2.jpg

پس از آن که نسخه فعلی بایوس خود را متوجه شدید حالا نوبت به دانلود آخرین نسخه بایوس عرضه شده برای مادربرد خود رسیده است . برای این کار به اینجا بروید و از لیست ظاهر شده مدل مادربرد خود را انتخاب کرده و در صفحه باز شده می بایست در بین فایل های .zip فایلی را دانلود کنید که عدد آخر آن بیشتر از بقیه فایل های موجود باشد چراکه این فایل همان گونه که از تاریخ آپدیت شدن آن مشخص است ، جدید ترین بایوس منتشر شده برای مادربرد شماست .

 

اما برای آپدیت کردن بایوس مادربرد های Abit ما دو راه را در اینجا آموزش می دهیم :

 

1- با استفاده از فلاپی یا ... و از طریق DOS

2- با استفاده از نرم افزار FlashMenu در ویندوز

 

آپدیت بایوس مادربرد از طریق DOS :

 

در این قسمت ما قصد آموزش دادن آپدیت بایوس مادربرد شما بوسیله DOS و توسط فلاپی را داریم ! اما چرا فلاپی ؟! فلاپی سریع ترین و در عین حال قابل اطمینان ترین راه برای آپدیت کردن بایوس می باشد . گرچه می تواند از جایگزین هایی مانند CD Rom  ،  USB Memory یا ... استفاده کرد اما تمامی موارد بالا ضریب خطر بیشتری نسبت به فلاپی دارند و تا به حال گزارشات زیادی مبنی بر غیر موفق بودن آپدیت با USB Memory و ... اعلام شده است .

 

اما با توجه به بزرگ تر شدن روز افزون حجم فایل های بایوس فلاپی دیگر جواب گوی کامل برای این کار نخواهد بود . از این رو نیازمندیم تا جایی که می توانیم فایل های غیر ضروری برای فلش کردن بایوس را از روی فلاپی برداریم . از این فایل ها می توان به فایل هایی که ویندوز در فلاپی قرار می دهد یاد کرد . به همین جهت در اینجا ما از نرم افزاری که با با نام  DrDOSمشهور است ، استفاده می کنیم که در صورتی که شما روی آیکون این نرم افزار کلیک کنید می توانید فلاپی خود را با حداقل فایل های مورد نیاز برای ساخت Bootable فرمت و ایجاد کنید . برای دانلود نرم افزار DrDOS اینجا کلیک کنید .

 

بعد از ایجاد فلاپی مورد نیاز خود نوبت به ریختن فایل های مورد نیاز برای آپدیت بایوس به روی فلاپی خود دارید . برای این کار فایل دانلود کرده را از حالت زیپ شده خارج کنید و فایل های موجود که معمولا همانند لیست زیر هستند را به فلاپی ساخته شده انتقال دهید :  ( XXXXX بسته به مدل مادربرد شما تغییر می کند ) ( این لیست مربوط به بایوس های نوع Award است و در صورتی که نوع بایوس شما AMI می باشد دقت به اسم فایل ها نکنید و فایل های موجود در پوشه ی باز شده را به فلاپی انتقال دهید )

 


ABIT FAE.BAT
AWDFLASH.EXE

XXXXX.BIN  
XXXXX.TXT
RUNME

 

هم اکنون فلاپی شما و تمامی فایل هایی که برای آپدیت نیاز دارید آماده شده اند ! پس سیستم خود را ریستارت کنید ، به Setup بروید و در آنجا اولین دستگاهی که  بوت می شود یا First Boot را مطابق تصاویر زیر برابر Floppy  قرار دهید :


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/abit/bios-7.jpg

http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/abit/bios-9.jpg

حال تنظیمات را ذخیره کرده و سیستم را ریستارت کنید . بعد از ریستارت کردن و وارد شدن به DOS عبارت : ( برای بایوس های نوع Award )

 

AWDFLASH XXXXX.BIN /py /sn /cd /cp /cc /cks /R /WB /E

 

را در جلو A: تایپ کرده و یا عبارت " runme " را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا کلیه عملیات آپگرید به صورت خودکار انجام شود . اما در صورتی که جزو کاربران حرفه ای کامپیوتر هستید پیشنهاد میکنیم از عبارت اول استفاده کنید که اگر در آن ها دقت کنید شامل سوئیچ های مورد نیاز برای بایوس های Award هستند و در صورتی که مایل به دانستن تک تک کارکرد های این سوئیچ ها و یا حتی اضافه کردن سوئیچ خاصی هستید به اینجا بروید . اما سوئیچی که در اینجا توضیح می دهیم /E است که بعد از عملیات دوباره به DOS بر می گردد و این امکان را به شما می دهد که در صورتی که عملیات آپدیت کردن بایوس با موفقیت انجام نشده است بتوانید دوباره انجام دهید .

 

اما برای بایوس های نوع AMI عبارت :

 

AMIFLASH SR7_A8.ROM

 

و یا عبارت RUNME را نوشته و کلید Enter را فشار دهید تا عملیات آپدیت کردن به صورت خودکار انجام شود .

 

بعد از اینکه عملیات آپدیت کردن به اتمام رسید و کامپیوتر ریستارت شد ، کامپیوتر از شما می خواهد که دکمه F1 را فشار دهید و به تنظیمات Setup وارد شوید . سپس کامپیوتر را خاموش کرده و دکمه پاور اضطراری پشت کیس را فشار دهید و یا کابل برق را از کیس بکشید ( کابل پاور را از پشت منبع تغذیه خارج کنید ) . سپس جامپر CCMOS را که روی مادربرد  و نزدیک باتری قرار دارد را از حالت پین های 1 و 2 خارج کرده و در پین های 2 و 3 قرار داده و باتری را نیز از جای خودش خارج کنید . چند دقیقه ای صبر کنید و جامپر را دوباره در پین های 1-2 و باتری را در سر جای خودش قرار دهید :


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/abit/1.jpg

http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/abit/2.jpg

کار ما به اتمام رسیده است ! بایوس شما به نسخه دانلود شده تغییر یافته است !

 

آپدیت بایوس از طریق نرم افزار FlashMenu :

 

آپدیت کردن بایوس مادربرد از طریق FlashMenu  راحت تر و سریعتر از روش قبل و در عین حال در ویندوز انجام می شود . برای این کار تنها نیاز به دانلود آخرین نسخه Flash Menu از اینجا و نیز دانلود آخرین نسخه بایوس منتشر شده برای مادربرد خود هستید ( در مورد دانلود آخرین نسخه بایوس در بالا توضیح داده شد ) و یا می توانید به صورت آنلاین آپدیت کنید !

 

قبل از هر کاری پیشنهاد می شود با فشردن دکمه Save BIOS بایوس فعلی خود را بر روی فلاپی و یا جای دیگری ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید به آن دسترسی داشته باشید .

 

- آپدیت بایوس به صورت آنلاین :

 

در این نوع آپدیت شما می بایست در کل زمان آپدیت به اینترنت وصل باشید که با توجه به اینترنت ایران اصلا این روش پیشنهاد نمی شود اما آموزش آن در اینجا داده خواهد شد .

برای این کار به روی دکمه One Click Live Update کلیک کنید . در صورتی که نسخه جدیدتری از بایوس شما در اینترنت باشد نرم افزار آن را دانلود خواهد کرد و به صورت خودکار جایگزین بایوس فعلی می کند اما در صورتی که بر روی دکمه Live Update Step by Step کلیک کنید نرم افزار از شما سوال می کند که چه نسخه ای را مایلید دانلود و جایگزین کنید و سپس شروع به آپدیت کردن بایوس می کند .

 

-  آپدیت کردن از طریق فایل دانلود شده :

 

در این روش شما باید آخرین نسخه بایوس منتشر شده را به صورت دستی دانلود کنید و سپس با زدن دکمه Update From File می توانید فایل بایوس را مشخص کرده و آپدیت را شروع کنید . لازم به ذکر است به کاربران ایرانی پیشنهاد می شود از این طریق اقدام به آپدیت کردن بایوس خود تحت ویندوز بگیرند .

 

آموزش آپدیت بایوس مادربرد های Asus

روش اول : آپدیت BIOS ، تحت ویندوز

ابتدا آخرین ورژن نرم افزار ASUS UPDATE رو از اینجا دانلود کنید . 


در قدم اول باید مدل مادربرد و ورژن BIOS مورد نظر را شناسایی کنیم ، تا در هنگام دانلود آخرین ورژن BIOS  از سایت کمپانی سازنده دچار مشکل نشویم .

برای این منظور برنامه ASUS UPDATE رو بعد از دانلود و نصب ، اجرا میکنیم .

سپس از منوی کشویی برنامه قسمت Check Bios Information را انتخاب کرده و Next رو انتخاب میکنیم.


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image001.jpg

در پنجره جدید ، در سطر اول مدل مادربرد ، در سطر دوم ورژن BIOS حال حاضر نصب شده ، در سطر سوم Cod Name چیپست مادربرد ، در سطر چهارم تاریخ نصب Bios ، در سطر پنجم نوع Bios و در سطر ششم حجم  Bios را مشاهده می کنید .


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image002.jpg


به خاطر داشتن اطلاعات سطر های اول ، دوم و چهارم در دانلود آخرین ورژن از سایت سازنده حیاتی می باشد .

در این مرحله ، باید برای اطمینان بیشتر از Bios حال حاضر نصب شده یک نسخه پشتیبان تهیه کنیم .

برای این منظور پس از اجرای برنامه ASUS UPDATE قسمت Save Current Bios To File را انتخاب کرده و bios رو در هارددیسک سیستم یا هر وسیله ذخیره سازی دیگر مثل فلش دیسک ذخیره میکنیم .


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image003.jpg

http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image004%20copy.jpg


در مرحله بعدی باید برای دانلود آخرین ورژن Bios مورد نظر به سایت رسمی کمپانی ASUS به نشانی www.asus.com رفته و در قسمت Search سایت  مدل مادربرد خودتان رو وارد کنید .

http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image005.gif

پس از پیدا کردن مشخصات مدل مورد نظر ، در صفحه جاری قسمت Download رو انتخاب میکنیم .


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image006.jpg


در صفحه جدید ، از قسمت های موجود ، BIOS را انتخاب میکنیم :


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image0072.jpg


همیشه لینک آخرین ورژن در بالاترین قسمت لیست قرار دارد . قبل از دانلود همیشه ورژن را چک کنید ، در صورتی که از ورژن کنونی نصب شده بالاتر بود ، اقدام به دانلود bios کنید .

نکته :  برای دانلود بهتر هست از لینک Global استفاده کنید .

مرحله نصب Bios دانلود شده : ( آپدیت بایوس )


پس از دانلود ، ابتدا فایل مورد نظر را از حالت فشرده خارج کنید و نرم افزار Asus Update را اجرا نمایید .
سپس از منوی کشویی برنامه قسمت Update Bios From File را انتخاب کنید و Next را انتخاب کنید .

 

http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image008.jpg
http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image009%20copy.jpg


در این مرحله آدرس فایل مورد نظر را به برنامه داده و برنامه پس از چک کردن فایل طی درخواستی ادامه کار را طلب میکند که با تایید این درخواست عملیات آپدیت شروع شده و پس از حدود 1 دقیقه پس از تکمیل عملیات ، برنامه از شما برای restart سیستم سوال می کند و شما در این مرحله اجازه restart سیستم را بدهید .

بعد از RESTART شدن ، سیستم رو خاموش کنید و تا مدت 2 دقیقه سیستم را از برق شهر جدا کنید .

در این لحظه update Bios با موفقیت انجام می شود .

چند نکته مهم :

1- در هنگام آپدیت Bios هر گونه آنتی ویروس و firewall و هرگونه برنامه در حال اجرا را ببندید .

2-  به هیچ وجه در هنگام آپدیت نباید تغذیه سیستم قطع شود ! قبل از این کار ، وضعیت برق محل را چک کنید .

3- اگر احساس می کنید که سیستم شما ویروسی هست ، توصیه می شود قبل از پاکسازی ، این کار را انجام ندهید .

4- حتمآ فایلی که برای UPDATE Bios استفاده میکنید ، با فرمت ROM باشد .

روش دوم : آپدیت BIOS ، از طریق:  EZ- FLASH 


برای شروع کار ابتدا در هنگام بوت شدن سیستم ( مراحل POST ) با فشردن کلید Delete وارد SETUP سیستم شوید ، سپس در صورتی که تنظیمات BIOS رو برای اعمال مختلف  از جمله اورکلاکینگ تغییر داده اید آن رو به حالت Default برگردانید . برای این کار کلید F5 را انتخاب فشار دهید  .

در این مرحله Floppy Disk یا USB Flash Disk حاوی فایلی را که از طریق آموزش قبلی  دانلود کرده اید را به سیستم متصل کنید .

سپس کلید F10 را فشار دهید تا تنظیماتی را که به حالت Default برگرداندیم ذخیره شوند .

پس از ریستارت شدن سیستم دوباره با فشار دادن دکمه Delete وارد ستاپ شده و از زیر منو Tools قسمت ASUS EZ-FLASH 2 را انتخاب کنید.


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image010.jpg


پس از انتخاب گزینه مورد نظر تقریبآ 20 ثانیه طول می کشد تا برنامه درایو های مورد نظر را چک کند پس در این حین صبر کنید .

در این مرحله از قسمت سمت چپ برنامه درایو مورد نظر را انتخاب کنید ( برای اینکار از Tab و دکمه های چپ و راست و بالا و پایین استفاده کنید ) . سپس پس از انتخاب فایل مورد نظر ENTER را بزنید . در این مرحله پس از چک شدن فایل ، طی پیغامی برنامه از شما تاییدی می خواهد که شما بعد از تایید آن ، برنامه شروع به فلش کردن فایل میکند.


http://www.shahrsakhtafzar.com/images2/BIOS/asus/image011.gif


پس از اتمام فلش کردن ، برنامه به صورت خودکار سیستم را ریستارت می کند و بعد از ریستارت  شدن سیستم رو خاموش کنید و تا مدت 2 دقیقه سیستم را از برق شهر جدا کنید .

در این لحظه آپدیت با موفقیت انجام شده  است !

حال قبل از اینکه آموزش را شروع کنیم به بررسی اجمالی مفاهیم پایه ای و اینکه بایوس چیست ، فلش کردن آن به چه معنایی است و مزایای آن چیست می پردازیم .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:آموزش آپديت بايوس,آپديت بايوس,آپديت,بايوس,, توسط مرتضي امين


شركت طراح بازي سگا، جديدترين قرباني هك در مجموعه حملات اينترنتي اخير به شركت‌هاي بازي شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اين شركت با ارسال اي‌ميلي به كاربران سيستم "سگا پس"، هشدار داد كه نشاني اي‌ميل، تاريخ تولد و كلمات عبور رمزنگاري شده آن‌ها از پايگاه داده آنلاين اين شركت به سرقت رفته است.

در اين اي‌ميل تاكيد شده است كه هيچ اطلاعات مالي در خطر نيست و اين شركت تحقيقاتي را درباره گستردگي اين رخنه امنيتي آغاز كرده است. هنوز شمار كاربراني كه اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته، معلوم نيست.

سگا سيستم آنلاين خود را غيرفعال كرده و كلمه عبور كليه كاربران تغيير يافته است. رخنه امنيتي در سيستم آنلاين سگا، پس از انجام حملات مشابه هكرها به سيستم‌هاي سوني و نينتندو انجام گرفته و اطلاعات هزاران كاربر بازي رايانه‌يي در اين حملات به سرقت رفته است


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:جدید ترین قربانی هک, سرقت اطلاعات شرکت سگا, توسط مرتضي امين
با استفاده از اين روش اگر چه محتواي صفحه اول سايت توييتر تغيير كرد، اما اطلاعات شخصي كاربران در دسترس هكرها قرار نگرفته است، با اين وجود توييتر به علت اين مشكل تازه مورد حمله و انتقاد شديد كاربرانش قرار گرفته است.
بررسي هاي يك شركت امنيتي نشان مي دهد هكرهاي ايراني با نام مستعار ارتش سايبر ايرانيان در روز جمعه ترافيك سايت توئيتر را بر روي سايت ديگر منتقل كرده پيام هاي مورد نظر خود بر ضد دولت آمريكا را به نمايش گذاشتند.

به گزارش فارس هكرها براي اين كار با استفاده از يك حساب كاربري اختصاص يافته به توئيتر به ركوردهاي دي ان اس اين سايت دسترسي پيدا كرده اند.

توييتر ابتدا هك شدن سايت خود را حاصل تغييرات در سوابق و ركوردهاي دي ان اس اين شركت اعلام كرده بود. مقامات اين شركت ساعت ايجاد اختلال در دي ان اس اين سايت را 2:30 دقيقه صبح جمعه به وقت محلي اعلام كرده اند.

توييتر از خدمات شركتي به نام Dyn Inc. در نيوهمپشاير براي مديريت ركوردهاي دي ان اس خود استفاده مي كند كه آدرس twitter.com و آدرس هاي IP سرور آن را با يكديگر مطابقت داده و تنظيم مي كند. مسئولان شركت Dyn هك شدن زيرساخت هاي خود را رد كرده و مي گويند به نظر مي رسد فردي با دستيابي به مشخصات حساب كاربري مورد استفاده توييتر موفق به تغيير در ركوردهاي دي ان اس اين سايت و هدايت كاربران به سايت ديگري شده است.

هنوز مشخص نيست فردي كه خود را كاربر قانوني اين حساب كاربري جا زده كيست و وي چگونه كلمه ورود اين حساب كاربري را به دست آورده است، اما ترديدي وجود ندارد كه تغييرات در دي ان اس سايت توييتر از اين طريق صورت گرفته است.

كيل يورك معاون بازاريابي شركت Dyn معتقد است براي دسترسي به حساب كاربري سايت توييتر در اين شركت هيچ اقدام غيرمجازي صورت نگرفته و حتي آدرس ايميل مربوط به حساب كاربري توييتر در اين شركت تغييري نكرده و بنابراين ما مطمئن هستيم كه كسي موفق به هك كردن سيستم هاي ما براي اختلال در عملكرد توييتر نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است فردي مجاز به استفاده از حساب كاربري ياد شده تغييرات مذكور را اعمال كرده باشد و آيا ممكن است هكرها به هر نحو مشخصات اين حساب را سرقت كرده باشند، مي گويد: در اين مورد نمي توان اظهار نظر دقيقي كرد و به قول معروف بايد بين خطوط را بخوانيم.

برخي كارشناسان معتقدند هكرها با استفاده از يك بدافزار به حساب كاربري ايميل يكي از كاركنان سايت توييتر نفوذ كرده و از اين طرق كلمه عبور مورد نياز براي تغيير دي ان اس سايت توييتر را به دست آورده اند. برخي نيز معتقدند هكرها با طرح ريزي يك حمله پيشينگ(فیشینگ) بر ضد كارمند ياد شده وي را به طور ناخواسته مجبور به افشاي اطلاعات حساس مربوط به توييتر كرده اند.

در حملات پيشينگ(فیشینگ) ايميلي جعلي كه به نظر مي رسد مربوط به يك موسسه يا شركت معتبر شناخته شده است براي كاربر ارسال شده و وي ترغيب به افشاي اطلاعات حساس و شخصي خود مي شود.

كارشناسان امنيتي مي گويند هكرها پس از سرقت اطلاعات مورد نظر از ايميل كارمند توييتر از آن براي تغيير كلمه عبور مربوط به سايت توييتر در سايت شركت Dyn استفاده كرده و وانمود كرده اند كه اين كار از طريق فردي صاحب صلاحيت انجام شده است.

با استفاده از اين روش اگر چه محتواي صفحه اول سايت توييتر تغيير كرد، اما اطلاعات شخصي كاربران در دسترس هكرها قرار نگرفته است، با اين وجود توييتر به علت اين مشكل تازه مورد حمله و انتقاد شديد كاربرانش قرار گرفته است.

سايت توييتر در مجموع امنيت خوبي ندارد و بر طبق گزارش هاي خبري اين چهارمين بار از ابتداي سال 2009 ميلادي است كه سايت توييتر هك شده و از دسترس خارج مي شود.

در ماه آگوست توييتر با حملات موسوم به DOS مواجه شد كه باعث شد براي چندين ساعت از دسترس خارج شود. دو ماه قبل هم هك شدن يك سرويس كوتاه كننده آدرس هاي اينترنتي باعث شد ميليون ها كاربر اين سايت به سايت هاي ديگري هدايت شوند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, توسط مرتضي امين

در ابتدا به این موضوع می پردازیم که هکر به چه معناست ؟ و کمی به این موضوع می پردازیم ؟
رخنه کردن یا هک یعنی استفاده از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل مشکلی تکنیکی و غلبه بر محدودیت‌ها، و رخنه‌گر یا هکر به کسی اطلاق می‌شود که توانایی چنین کاری را دارد. امروزه رخنه‌گر بیشتر در زمینه رایانه به کار می‌رود و برای اشاره به چندین گروه از کاربران رایانه استفاده می‌گردد.:


واژه هک در سال ۱۹۵۰، زمانی که هنوز رایانه و فرهنگ دیجیتال وجود نداشت، توسط گردانندگان سیستم‌های رادیویی آماتوری و در معنای تغییر برای رسیدن به عملکرد بهتر بکار گرفته شد. هکرها تلاش می‌کنند به اطلاعات سازمانی و محرمانه دست یابند. آنان اطلاعات به‌دست آمده را بین خود پخش می‌کنند.


انواع هکرها :
:هکرها را معمولاً به دو گروه هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه سیاه تقسیم میکنند


"هکرهای کلاه سفید":
به ان دسته از هکرها اطلاق می‌شود که کارهای مخرب انجام نمی دهند و سعی در خنثی سازی کارهای هکرهای کلاه سیاه دارند


"هکرهای کلاه سیاه" :
به ان دسته از هکرها اطلاق می‌شود که کارهای مخرب میکنند و سایت‌ها را تخریب یا اطلاعاتی را دزدی و.. را انجام میدهند و بنابر قوانین جرایم رایانه ای مجرم شناخته میشوند .


 اکنون به مشهورترین هکرها می پردازیم :

1. جولین آسانژ :


 یک فعال اینترنتی و روزنامه‌نگار اهل کشور استرالیا می‌باشد. احتمالا حدس زده می شود که او 40 سال دارد اما سند دقیقی از تاریخ تولد او در دست نیست .  او به خاطر نقشی که در ویکی‌لیکس دارد شناخته شده می‌باشد. آسانژ قبل از اینکه نقش فعلی خود را بعنوان سخنگو و سردبیر ویکی‌لیکس داشته باشد یک دانش‌آموز ریاضیات و فیزیک، یک هکر و برنامه‌نویس رایانه بوده است .
در حالیکه تمامی روزنامه‌ها او را بنیانگذار با رئیس ویکی‌لیکس نامیده‌اند او این ادعا را رد کرده‌است و گفته‌است که «من خود را بنیانگذار ویکی‌لیکس نمی‌دانم.» در سپتامبر سال ۲۰۱۰ اعلام شد یک دادگاه قضایی در سوئد پرونده مربوط به تجاوز جنسی توسط آسانژ را بازگشایی و وی را احضار کرده‌است. آسانژ در این مورد گفت که اتهام‌های وارد شده برای تخریب شخصیت اوست .
در سال 1992 ، به اتهام 24 جرم رایانه ای شناخته شد و در سال های اخیر با ویکی لیکس و افشای اسناد محرمانه ، چهره خود را بیش از پیش مشهور کرده است .

 

2. کوین میتنیک :


او در 16 آگوست 1963 به دنیا امد . نام کامل او کوین دیوید می تنیک است . وی یک مشاور امنیتی رایانه‌ای و نویسنده‌ مطالب رایانه ای است  .
وی در اواخر قرن بیستم یک هکر رایانه‌ای حرفه ای  بود که در زمان دستگیری اش توسط وزارت دادگستری آمریکا به عنوان مهم‌ترین  یاغی رایانه‌ای تاریخ آمریکا معروف شد.
 در اواخر دهه ۱۹۹۰ می‌تنیک به جرم استفاده غیرقانونی و سرقت اطلاعات و حقوق شخصی از شبکه‌های رایانه‌ای تحت تعقیب بود.می‌تنیک در سال۲۰۰۲ در کتابش با عنوان «هنر فریفتن» اظهار کرد که دستیابی وی به کلمات عبور به‌ وسیله مهندسی اجتماعی بوده‌است.
او در سیستم هایی مانند سیستم نرم افزاری شرکت نوکیا ،موتورولا و ... نیز وارد شده بود .
او اولین بار در 17 سالگی به خاطر جرایمی که انجام داده بود محکوم شد . در سال 1983 ، وارد سیستم امنیتی پنتاگون و دانشگاه محل تحصیلش یعنی کالیفرنیا شده بود .
نکته قابل توجه آنکه می‌تنیک از نرم‌افزارهای هک و پویشگر و هیچ دستگاه دیجیتال دیگری برای کسب اطلاعات استفاده نکرده بود  وی درحال حاضر یک شرکت مشاوره امنیت رایانه‌ای دارد .


3.  جوانا روتکوسکا :


جوانا روتکوسکا  دارای ملیت هلندی است و در یک شرکت رایانه ای مشغول به کار است . وی  یکی از محققان امنیتی صاحب نام دنیا است و موفق به کشف راهی شد که به کمک آن امکان نفوذ به نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ویستا شد. وی با استفاده از این راه به سادگی می توانست کنترل سیستم داخلی ویستا را در دست بگیرد. مدت کوتاهی پس از بروز این مشکل، مایکروسافت از تمام توان خود استفاده کرد و موفق شد آن را از بین ببرد. به هر حال، وجود این حفره در سیستم عاملی که مایکروسافت ادعا می کرد هیچ گونه مشکل امنیتی ندارد باعث شد تا انتقادات فراوانی به غول نرم افزاری جهان وارد شود و برخی شرکت های اروپایی به فکر استفاده از دیگر سیستم های عامل بیفتند.

4.  گری مک کینون :


گری مك كینون، هكری كه بزرگ‌ترین حمله‌ی هك ثبت شده در تاریخ اینترنت را انجام داده و نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین تبهكار اینترنت جادوانه كرده است . گری مك كینون 41 ساله در اسكاتلند متولد شده و  به اتهام دست‌رسی به 97 كامپیوتر ارتش ایالات متحده و ناسا دستگیر شده است  . پیش بینی می شود حکم سنگینی برای او در نظر گرفته شود . هنگامی که خبرنگاران درباره ی این کار از او سوال می پرسیدند :
او پاسخ می داد که من مرتکب گناهی نشده ام و هیچ جایی را هک نکرده ام تنها برای ارضاء کنجکاویم این کار را انجام دادم و اگر من وارد سیستم امنیتی ارتش امریکا شدم تنها دلیلی که وجود دارد ضعف سیستم های امنیتی  این کشور است .

5. ولادیمیر لوین : 


این مطلب که چند نفر از طریق کامپیوتر اقدام به دزدی کنند، نمیتواند سوژه مهیج  و تعجب برانگیزی باشد اما در سال 1994 برای اولین بار، یک نفر توانست بطور غیر قانونی اقدام به انتقال مقدار زیادی پول از یک بانک بزرگ به نام سی تی بانک به جایی دیگر کند، ولادیمیر لوین  توانست  ده  میلیون  دلار را به حسابهایی در آمریکا، فنلاند ، هلند و آلمان واریز کند .
سه نفر از همدستان وی درحالیکه سعی داشتند از حسابهای خود پول واریز شده را برداشت کنند، دستگیر شدند.اما خود لوین تا سال 1995 به دام نیفتاد و سرانجام پلیس توانست وی را در فرودگاه  لندن بازداشت کند . وی محکوم به سه سال زندان و پرداخت 240 هزار دلار شد .

6. کوین پولسن :

 


وی شغل و حرفه هکری را از سن 17 سالگی آغاز کرد  و چند سال بعد به عنوان مشاور امنیت پنتاگون مشغول به کار شد .
پلیس فدرال آمریکا مدتها بدنبال کوین پولسن 24 ساله بود تا بالاخره در سال 1989 به جرم هک سیستمهای کامپیوتری و نفوذ به سرورهای تلفن دستگیر شد. هک سیستم تلفنی به چه صورت بوده است ؟
یک مسابقه تلفنی برگزار شد و در آن مسابقه اعلام کردند که به صد و دومین نفری که تماس بگیرد یک خودروی پورشه هدیه داده می شود . پولسن با استفاده از نبوغی که داشت سیستم های تلفنی را هک کرد و خود را جای صد و دومین نفر زد .

7. آدریان لامو :


آدریان لمو یکی از جوان‌ترین هکرهای دنیاست. او عاشق کارهایی است که به هک کردن منجر شود. خودش می‌گوید: «فقط در صورتی از هک کردن لذت می‌برم که اطلاعاتی را در حد و اندازه شرکت‌های چند میلیارد دلاری کسب کنم.». لمو هک شرکت هایی مانند  یاهو ، بانک امریکایی را انجام داده است .

 

8. جاناتان جیمز :


او کوچکترین هکر مجرمی است که به شش ماه زندان زمانی که تنها شانزده سال سن داشت محکوم شد .
در اواخر ماه ژوئن سال 1999 میلادی، جاناتان جیمز به ارزش اسناد و کدهای منبع ایستگاه فضایی بین المللی ناسا ، پی برد :
سپس وی با استفاده از رمز عبوری دزدیده شده از مرکز پرواز هوایی توانست کنترل کامپیوترها را در دست بگیرد و ناسا برای اینکه از پیشرفت کاری این پسر 16 ساله جلوگیری کند ، مجبور شد که تمام سیستم های امنیتی خود را برای مدتی خاموش کند .
تا اینکه در نهایت توانستند او را دستگیر کنند . جرم او تخفیف داده شد تا زمانی که به سن 18 سالگی برسد . 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:مشهور ترین هکرها,برترین هکرها,قویترین هکرها,بهترین هکر,هکر های جهان,, توسط مرتضي امين

 خلاصه درس: با تعريف IP و Port و کاربرد telnet آشنا می‌شويد. انواع حملات را تقسيم‌بندی می‌کنيم.
 
◊ معرفی چند اصطلاح

IP :
شماره‌ ايست که به هر کامپيوتر متصل به اينترنت داده می‌شود تا بتوان به‌کمک آن شماره به آن کامپيوترها دسترسی داشت. اين عدد برای کامپيوترهايی که حالت سرور دارند (مثلا سايت‌ها) و نيز کامپيوتر‌های کلاينتی که معمولا به روشی غير از شماره‌گيری (Dial Up) به اينترنت وصل هستند، عددی ثابت و برای ديگران عددی متغير است. مثلا هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس گرفته و به اينترنت وصل می‌شويد، عددی جديد به شما نسبت داده می‌شود.
اين عدد يک عدد ۳۲ بيتی (۴ بايتی) است و برای راحتی به‌صورت زير نوشته می‌شود:
xxx.xxx.xxx.xxx که منظور از xxx عددی بين ۰ تا ۲۵۵ است (البته بعضی شماره‌ها قابل استفاده نيست که بعدا علت را توضيح خواهم داد). مثلا ممکن است آدرس شما به صورت 195.219.176.69 باشد. حتی اسم‌هايی مثل
www.yahoo.com که برای اتصال استفاده می‌کنيد، در نهايت بايد به يک IP تبديل شود، تا شما سايت ياهو را ببينيد.
در IP معمولا xxx اولی معنای خاصی دارد، که بعدا توضيح می‌دهم... فقط اين را بگويم که اگر به روش Dial Up به اينترنت وصل شويد، معمولا عددی که به عنوان xxx اول می‌گيريد، مابين 192 تا 223 خواهد بود.اين توضيح برای تشخيص کامپيوترهای کلاينت از سرور (حداقل در ايران) بسيار می‌تواند مفيد باشد.
بعد از اتصال به اينترنت برای به دست آوردن IP خود، از دستور IPCONFIG در command prompt استفاده کنيد. (البته يک سری نکات فنی داريم که بعدا می‌گم)

پورت (Port):
در ساده ترين تعريف، محلی است که داده‌ها وارد با خارج می‌شوند. در مبحث هک معمولا با پورت‌های نرم‌افزاری سروکار داريم که به هر کدام عددی نسبت می‌دهيم. اين اعداد بين ۱ و ۶۵۵۳۵ هستند. معمولا به يک سری از پورت‌ها کار خاصی را نسبت می‌دهند و بقيه به‌صورت پيش‌فرض برای استفاده شما هستند. پورت‌های که فعال هستند، هرکدام توسط يک نرم‌افزار خاص مديريت می‌شوند. مثلا پورت ۲۵ برای ارسال Email است، بنابراين بايد توسط يک نرم‌افزار اين کار انجام شود و اين نرم‌افزار بر روی پورت ۲۵ منتظر (فال‌گوش) می‌ماند. اينجا ممکن است شخصی از فلان نرم‌افزار و ديگری از بهمان نرم‌افزار استفاده کند ولی به‌هر حال پورت ۲۵ هميشه برای ارسال Email است.
در پايين ليستی از مهمترين پورت‌ها و کاربردشان را می‌بينيد:
Port Num   Service         Why its phun
--------   -------         ----------------------------------------
7          echo            Host repearts what you type
9          discard         Dev/null
11         systat          Lots of info on users
13         daytime         Time and date at computers location
15         netstat         Tremendous info on networks
19         chargen         Pours out a stream of ASCII characters.
21         ftp             Transfers files
23         telnet          Where you log in.
25         smpt            Forge email
37         time            Time
39         rlp             Resource location
43         whois           Info on hosts and networks
53         domain          Nameserver
70         gopher          Out-of-date info hunter
79         finger          Lots of info on users
80         http            Web server
110        pop             Incoming email
119        nntp            Usenet news groups -- forge posts, cancels
443        shttp           Another web server
512        biff            Mail notification
513        rlogin          Remote login
           who             Remote who and uptime
514        shell           Remote command, no password used
           syslog          Remote system logging
520        route           Routing information protocol

از ميان اين پورت‌ها شماره‌های ۷، ۱۵، ۲۱، ۲۳، ۲۵، ۷۹، ۸۰، ۱۱۰و ۱۱۹ فعلا برای ما مهم‌ترند و به‌تدريج با آنها آشنا خواهيد شد.


 
◊ چگونه به يک پورت Telnet کنيم؟

برای اينکه عملکرد يک پورت برای شما روشن شود، بايد به آن پورت Telnet کنيد. (البته معمولا تعدادی از پورت‌هايی را که ممکن است اطلاعاتی مهم را در اختيار هکر‌ها قرار دهند مثل پورت ۷۹ معمولا بسته است و ارتباط با آنها شايد برقرار نشود.) برای telnet کردن در command prompt دستور زير را تايپ کنيد:
  telnet hostname   portnum
در اين دستور به‌جای hostname شماره ip و يا نام سايت را وارد می‌کنيد و به‌جای portnum شماره پورت و يا معادل آن از جدول. مثلا برای تلنت کردن به پورت ۱۳ که ساعت و تاريخ را به‌دست می‌دهد در کامپيوتری به‌ اسم
www.iums.ac.ir مي‌نويسيد:
  telnet iums.ac.ir 13
  telnet iums.ac.ir daytime
هر دو اين دستورات معادل هم هستند.
تلنت کردن معمولا اولين کاری است که يک هکر برای هک کردن يک سايت انجام می‌دهد، زيرا بعضی از پورت‌ها در صورت بسته نبودن روی آن سرور، معمولا حاوی اطلاعات بسيار مهمی هستند.
همين الان شروع کنيد و مثل يک هکر واقعی به کامپبوتر‌های مختلف و پورت‌های گوناگون تلنت کنيد. مخصوصا اگر پورت ۷۹ (finger) روی يک کامپيوتر باز بود، مرا هم خبر کنيد (-;


 
◊ تقسيم‌بندی انواع حملات

اولين نکته‌ای که لازم است بگويم اينه که وقت خود را برای هک کردن کامپيوتر‌های کلاينت هدر ندهيد (اگرچه برای افراد مبتدی کار با نرم‌افزاری مثل Sub7 زياد هم بد نيست ولی نبايد زياده‌روی کرد) علت هم اينه که هربار که به اينترنت وصل می‌شوند ip جديدی به‌ آنها اختصاص پيدا می‌کنه و زحماتتون هدر می‌ره (البته برای جلوگيری از اين امر هم روشهايی هست که در آينده ايشالله ميگم).
حالا تقسيم‌بندی:
۱- حمله به روش Denial of Service Attack) DoS)
۲- حمله به روش Exploit
۳- حمله به روش Info Gathering (تلنت کردن يکی از مثالهای آن است که امروز آموختيد)
۴- حمله به روش Disinformation

در مورد هرکدام به‌زودی توضيح می‌دم. C,Linux,TCP/IP يادتون نره


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:هک,آموزش هک, جلسه دوم,جلسه دوم هك,, توسط مرتضي امين

رديابي كاربران اتهام جديد مايكروسافت

16 شهريور 1390 - ايسنا- یک دادگاه فدرال در سیاتل آمریکا مایکروسافت را به ردیابی و جمع آوری اطلاعات کاربران سیستم عامل "ویندوز فن" متهم کرد.
موقعیت بحرانی Locationgate با اپل آغاز شد. به طوریکه ماه می بر روی شبکه منازعه ای همراه با انتقادات شدید دولت آلمان در گرفت که حاکی از آن بود "آی- فن" کاربران خود را ردیابی می کند.
پس از آن نوبت به "گوگل" رسید که به خاطر جمع آوری اطلاعات از شهرهای مختلف برای درج در سرویس "گوگل استریت ویوو" با انتقادات شدیدی مواجه شد.
اکنون با شدت گرفتن Locationgate گروهی از کاربران مایکروسافت در یک دادگاه فدرال در سیاتل از غول نرم افزاری دنیا به خاطر ردیابی آنها از طریق "ویندوز فن" شکایت کردند.
این دادگاه نیز تائید کرد که در تلفنهای همراه هوشمند برپایه سیستم عامل مایکروسافت نرم افزاری برای ردیابی موقعیت کاربران وجود دارد که درخواست آنها را برای ردیابی نشدن نمی پذیرد.
مایکروسافت در پاسخ به این ادعا اظهار داشت که اطلاعات به دست آمده و ذخیره شده در پایگاههای اطلاعاتی این سیستم نمی توانند به هیچ دستگاه و یا کاربری برسند و انتقال اطلاعات از طریق دوربین ویندوز فن قادر به شناسایی افراد نیست.
باوجود این، مایکروسافت به تحقیقات خود درخصوص این مسئله ادامه می دهد تا همانند اپل و گوگل مجبور به پرداخت جریمه نشود.
به گفته مایکروسافت، هدف این نرم افزار این است که کاربران در صورت مفقود شدن دستگاه خود بتوانند تلفن همراه خود را ردیابی و پیدا کنند


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, توسط مرتضي امين

مدير عامل ياهو استعفا داد

16 شهريور 1390 - خبرگزاري‌ها- کارول بارتز مدیر عامل یاهو کمتر از سه سال پس از بر عهده گرفتن این مسئولیت قصد دارد این پست را ترک کند و با این کار همه ناظران و همکارانش را در یاهو شوکه کرده است.
ین شرکت می گوید که بارتز از مدیریت یاهو استعفا داده و قرار است مدیر امور مالی این شرکت تیم مورس فعلاً به طور موقت به جای وی ایفای مسئولیت کند.
یاهو می گوید قصد دارد برای یافتن جایگزینی برای کارول بارتز از هم اکنون فعالیت هایش را آغاز کند.
مسئولان یاهو برای جلوگیری از آسیب دیدن وجهه این شرکت اینترنتی در بیانیه ای ادعا کردند یاهو فرصت های زیادی برای جذب سرمایه دارد و دارایی ها و خلاقیت های موجود در این شرکت کسب فرصت های برتر تجاری را برای این شرکت امکان پذیری می کند. آنها اظهار امیدواری کرده اند یاهو بتواند مسیر رشد خود را ادامه دهد.
کارول بارتز در سال 2009 جایگزین جری یانگ یکی از بنیانگذاران این شرکت شده بود. وی در این سه سال تلاش کرده بود مدل تجاری تازه ای برای یاهو طراحی کند، اما ظاهراً در این زمینه به موفقیت نرسیده است.
مهم ترین اقدام وی عقد قرارداد همکاری با مایکروسافت بود که کارشناسان می گویند بیشتر به نفع مایکروسافت تمام شده تا یاهو.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, توسط مرتضي امين

ايميل ملي آغاز به كار كرد

16 شهريور 1390 - مهر- معاون سازمان فناوری اطلاعات از آغاز به کار رسمی ایمیل ایرانی "ایران دات آی آر " خبر داد و گفت: این سرویس دهنده می تواند بدون هیچگونه محدودیتی به هر تعداد تقاضا برای دریافت پست الکترونیکی پاسخ دهد.
سازمان فناوری اطلاعات هفته گذشته با ارسال پیام کوتاهی به برخی از مشترکان موبایل از آغاز به کار سرویس ایمیل درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران خبر داد و از کاربران اینترنت خواست برای ایجاد و ثبت پست الکترونیکی ایرانی به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند.
علی اصغر انصاری - معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در تشریح چگونگی عملکرد ایمیل ایرانی و آغاز بکار رسمی آن اظهار داشت: پست الکترونیکی درگاه ملی ایران پیش از این به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده بود و هم اکنون با حل مشکلات فنی می تواند به صورت عمومی به مراجعه هر تعداد کاربر برای دریافت ایمیل پاسخ دهد.
وی با بیان اینکه در این مرحله کاربر باید با پرکردن فرم اطلاعات اولیه خود، مانند ثبت نام در دیگر سرویس دهنده های ایمیل عمل کند، ادامه داد: برای ایجاد یک ایمیل چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی آن، ابراز هویت کاربر الزامی است.
معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه ایمیل "ایران" در کنار دیگر ایمیلهای داخلی سرویس دهی خود را آغاز کرده و در داخل کشور میزبانی می شود، به وجود برخی نواقص در شروع به کار این سرویس اشاره کرد و گفت: هر سرویس در آغاز به کار خود قطعا با مشکلاتی روبرو بوده و ممکن است شرایط آن قابل رقابت با دیگر سرویس ها نباشد اما ایمیل "ایران" مزایای رقابتی خود را داشته و به تدریج و با امکانات در دست ارائه به طور قطع ایمیل "ایران" نیز قابل رقابت با دیگر سرویس دهنده ها خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: کاربران اینترنت می توانند در کنار تمامی پست های الکترونیکی که هم اکنون دارند و از آن بهره می برند از سرویس دهنده ایمیل ایرانی "ایران دات آی آر" هم استفاده کنند.
انصاری تاکید کرد که اقبال مردم به سرویس دهنده های اینترنتی تنها مختص به امکانات فنی نیست و بسیارند سرویس هایی که از سوی غولهای فناوری ارائه می شوند اما مورد استقبال قرار نمی گیرند و برای آنکه کاربران به استفاده از ایمیل ایرانی که برای تقویت توان فنی داخلی و حفظ هویت ایرانی ایجاد شده ترغیب شوند، درصدد راهکار ارائه مدلهای کسب و کار جدیدی هستیم که بتواند کاربران را جذب کند.
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به موتور جستجوی بومی در کشورهایی مانند چین، کره و روسیه که نسبت به موتورهای جستجوی گوگل و یاهو رتبه اول را در این کشورها دارند، گفت: استفاده از فناوری های بومی که با استفاده از توان فنی داخل هر کشوری ایجاد می شود به کاربری های داخلی پر استفاده نیز مربوط است.
انصاری با اشاره به فراخوان همکاری با بخش خصوصی برای پروژه موتور جستجو و ایمیل بومی که با هدف رونق کسب و کار در این بخش اعلام شده است، تاکید کرد: ایمیل ایرانی در حجم پیوست محدودیت ندارد و کاربران براساس نیاز خود می توانند فایل های پرحجم را نیز از طریق این سرویس ارسال کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد که در آینده نزدیک برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک استفاده از ایمیل ایرانی برای دستگاههای خدمات دهنده و نیز خدمات گیرندگان الزامی و برای تمامی مردم داشتن یک آدرس ایمیل بومی ضروری خواهد بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:ایمیل ملی,ایمیل ایران,اینترنت ملی,ایمیل,ایران میل,, توسط مرتضي امين
16 شهريور 1390 - خبرگزاري‌ها- قامات قضایی در حال انجام تحقیقات در مورد استفاده از دو سایت فیس بوک وتوییتر برای ترساندن مردم عادی و انتشار اخبار و اطلاعات دروغ هستند.
و نفر که هویت آنها افشا نشده با سوءاستفاده از این دو سایت اخبار دروغینی را منتشر کرده و از جمله مدعی شدند 5 کودک در شهر بندری Veracruz مکزیک ربوده شده اند.
تهدیدات بمب گذاری در این شهر وجود دارد. یکی دیگر از این افراد هم مدعی شد یک هلکوپتر به دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی تیراندازی کرده است.
انتشار این اخبار باعث شد تعدادی از والدین وحشت زده به سمت مدرسه مورد نظر هجوم ببرند تا بچه هایشان را نجات دهند. این امر به اختلال در ترافیک، درگیری و تصادفات متعدد رانندگی منجر شد.
مقامات مکزیکی می گویند افرادی که با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی دست به چنین اقداماتی زده اند ممکن است تا 30 سال به زندان محکوم شوند.
آنها از مدیران توییتر و فیس بوک هم به شدت به خاطر عدم کنترول نظارت کافی بر نحوه استفاده از سایت هایشان انتقاد کرده اند.
افرادی که دست به این کار زده اند فعلا تحت بازجویی هستند و قرار است مقامات دولت مرکزی هم در این پرونده دخالت کنند.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:فيس بوك,توييتر,هلكوپتر,تصادفات,شبكه اجتماعي,بچه,آدم ربايي,veracruz,, توسط مرتضي امين

خبرگزاري‌ها- رسوایی حاصل از هک شدن گواهی‌های دیجیتال شرکت DigiNotar در هلند که منجر به نفوذ به دهها سایت مهم اعم از موساد، سیا و ام آی سیکس شد برای دولت این کشور بسیار گران تمام شده است.
دولت این کشور به ناتوانی در زمینه تامین امنیت شهروندان خود متهم شده می گوید در تلاش است تا عوامل سرقت اطلاعات شخصی شهروندان این کشور از سایت های دولتی را شناسایی کند.
با توجه به استفاده دهها سایت از گواهی های دیجیتال یاد شده به نظر می رسد امنیت تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت در سراسر جهان به مخاطره افتاده باشد.
در این میان پنهان کاری شرکت هلندی DigiNotar که نگران از دست رفتن شهرت و آبرویش است به نگرانی ها و عصبانیت شهروندان و دولت هلند افزوده است.
به گفته مسئولان DigiNotar حمله هکری به سرورهای این شرکت به ماه جولای بازمی گردد.
آنها می گویند تا به حال از سرقت بیش از 330 گواهی دیجیتال خود توسط هکرها مطمئن شده اند. هنوز همه ابعاد این حمله مشخص نشده و از جمله معلوم نیست چه حجم از اطلاعات شهروندان در نقاط مختلف جهان به دست هکرها افتاده است. DigiNotar اگر چه یک شرکت هلندی است، اما یکی از واحدهای شرکت آمریکایی امنیتی Vasco Data محسوب می شود. Vasco Data می گوید برای روشن شدن ابعاد این مشکل در حال همکاری با دولت هلند است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:هلند,رسوايي,هك,DIGINOTAR,VASCO DATA,سرقت,حمله,حمله هكر,, توسط مرتضي امين

شبکه هوشمند چیست؟
- شبکه هوشمند یک شبکه مخابراتی مستقل از سرویس است ، یعنی هوشمندی از بطن تجهیزات
سوئیچ خارج شده و در گرههای کامپیوتری که دریک شبکه گسترده شده اند قرار گرفته است.
- شبکه هوشمند یک شبکه دیگری است که مبتنی برشبکه های جاری برای تسهیل درمعرفی سرویس های جدید ساخته شده است.
- شبکه های مخابراتی از انتقال دهنده صرف اطلاعات به سمت پردازش هوشمندانه اطلاعات
پیشروی می کنند.ولي تجهيزات سوئيچ SPC فقط قادر به تامين سوئيچينگ بوده و نمي تواند پردازش هوشمندانه را انجام دهد.
با تامين شبكه سيگنالينگ SS7 وپايگاه داده حجيم ومتمركز براي شبكه هوشمند فقط كافي است وظيفه كنترل رااز وظيفه سوئيچينگ جدا نمود.به عبارت ديگر تاكنون وظيفه كنترل در مراكز سوئيچ پخش شده بود وحالا توسط شبكه هوشمندد تحت عنوان SCP متمركز مي شود.

دلایل پیدایش شبکه IN
تنوع و قابلیت های متفاوت سوئیچ های موجود.
برداشت های مختلف از یک سرویس توسط سازنده ها.
محدودیت سوئیچهای موجود درافزایش درخواست سرویس.
صرف زمان و هزینه زیاد برای ارائه یک سرویس جدید.

مزایای شبکه هوشمند:
اصلی ترین فایده شبکه هوشمند توانایی در بهبود سرویس های موجود وتوسعه منابع جدید برای درامد است.

مزایا دیگر شبکه هوشمند :
استفاده از استانداردهای باز و استقلال از سازنده ها
ایجاد و گسترش سریع سرویس
تامین سرویس های منطبق با نیازمندیهای مشتریان
مدیریت متمرکز برسرویسها
انطباق سرویس با نیاز بازار و منبع مناسب برای رقابت در بازار رقابتی
برقراری فرصت جدید برای کسب وکار

انواع شبکه های هوشمند:
شبکه هوشمند سعی دارد تمامی خواسته های حال وآینده شبکه های مخابراتی را تامین کند.
1. شبکه FIN برای شبکه تلفن ثابت PSTN
2. شبکه WIN برای شبکه تلفن همراه PLMN
3. شبکه IPIN برای شبکه دیتا

پروتکل های IN
پروتکل TCP/IP برای تبادل اطلاعات بین گره های کامپیوتری در شبکه بانک
برای تبادل اطلاعات بین عناصر شبکه SS7 با عناصر شبکه بانک اطلاعات:
پروتکل INAPتوسطITU-T
پروتکل Core INAP توسط ETSI برای شبکه PSTN وپروتکل CAP برای شبکه GSM-PLMN
پروتکل WIN توسط ANSI برای شبکه CDMA-PLMN
استاندارد های IN
توسطITU-T استاندارد های مورد استفاده در INAP تحت عنوان مجموعه توانمندی ها یا Capability Sets که نتیجه بررسی خواسته های مشتریان ونیازهای اپراتورها است ارائه شد:

درسال 1992 استاندارد CS1 منتشر شد که اهداف آن عبارت بود از:
ارائه 25 سرویس برای شبکه PSTN
طرح یک شبکه واحد

درسال 1997 استاندارد CS2 منتشر شد که اهداف آن عبارت بود از:
مدیریت بر اینترفیس ها
ارائه سرویس برای شبکه بیسیم

درسال 1999 استاندارد CS3 منتشر شد که اهداف آن عبارت بود از:
ارائه سرویس برای ISDN و Internet


SMP-service management point


مدیریت برسرویسها
مدیریت بر منطق سرویس
مدیریت بر دیتای سرویس
مدیریت بر شبکه و نگهداری آن
مدیریت براطلاعات مشترکین
مدیریت بر اطلاعات سیستم
مدیریت بر عملیات مسیریابی
مدیریت بر شارژینگ


SMAP-service management agent point



Client برای SMP بوده ومحیطی راحت برای دسترسیبه بانک اطلاعاتی و کنترل SMP توسط اپراطور ایجاد می کند.
به مجموع SMAP وSMP ،
SMS-service management system گفته می شود.

SCEP-service creation environment point


محلی است که می توان درخواست های جدید مشتریان را طراحی وآزمایش کرد:
ایجاد سرویس های جدید
آزمایش و شبیه سازی سرویس ها
اصلاح یا ارتقاء سرویس ها


IP-intelligent peripheral



این قسمت که SRP(service resource point) نامیده می شودوظیفه مدیریت برمنابع زیررابرعهده دارد:
تشخیص صدا
دریافت ارقام
تبدیل پروتکل
صندوق صوتی یا صندوق فاکس
مدارات کنفرانس

SSP-service switch point


این نقطه محلی است که از طریق شبکه های PLMN,PSDN,PSTN ،...به شبکه IN دسترسی داریم.

درخواست های سرویس های IN را تشخیص می دهد.
این درخواست ها رابه سمتSCP ارسال نموده وبا آن تبادل اطلاعات می کند.
به درخواست های SCP پاسخ می دهد.
مکالمات مشترکین را دریافت می کند.
وظایف اصلی برقراری یک ارتباط مانند call holding وcall steup را انجام می دهد.


SCP-service control point



عنصر اصلی شبکه بوده و کنترل سرویس را بر عهده دارد.
پرسشهای ارسالی از SSP رادریافت کرده واز بانک اطلاعاتی نتایج را گرفته ودر اختیار SSP قرار می دهد.
متناسب با رخدادهای ارسالی از SSP سرویسهای مختلفی را راه اندازی کرده ودستورات کنترل مکالمات را براساس سرویسها به SSP ارسال می کند.
مکالمات وشارژینگ را کنترل می کند.
ترافیک مکالمات را کنترل می کند.


SDP-service data point



اطلاعات مربوط به سرویس ها و مشترکین را نگهداری می کند.
پرسش های ارسالی از SCP رادریافت نموده واز بانک اطلاعاتی نتایج را گرفته ودر اختیار SCP قرار می دهد.

سرویس های پایه:

ACC- Account card calling


مشترك اين سرويس داراي يك شماره كارت منحصربه فرد است.
براساس تفسير ارقام (مسير يابي مي تواند هوشمند يا غيرهوشمند باشد)عمل كند.

وي‍‍ژگي هاي اين سرويس عبارت است از:
هزينه مكالمه ازحساب واعتباركارت كسر مي شود.
مي توان بر حسب کدهای مفصد محدودیت اعمال نمود.
مانده حساب کارت به مشترک اعلام می شود.
محدودیت استفاده برحسب زمان یا مبلغ مانده حساب.
لیست سیاه.


FPH-Free phone



این سرویس قابلیت انعطاف در مسیریابی وشارژمعکوس رابراساس شرایط مختلف مورد تقاضا ارائه می دهد.
درواقع مشترک این سرویس میپذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده اوست.
قابلیت مسیریابی مناسب موجب خدمات رسانی به موقع وسریع ونیزصرفه جویی اقتصادی میشود.

ویژگی های این سرویس عبارت است از:
قابلیت تقسیم بندی هزینه شارژینگ بین مشترک مبداء ومقصد
امکان غربال کردن (call screen) شماره های ورودی
ایجاد محدودیت بر روی مکالمات ورودی
پخش پیغام خوش آمدگویی با صدای خود مشترک


VOT- Televoting



این سرویس یکی از سرویس های زیرگروه سرویس مکالمه انبوه(MSC-mass calling) است.در این سرویس جواب سوال اهمیت نداشته بلکه فقط رای و جمع آوری نظرات مورد توجه است.

ویژگی های این سرویس غبارت است از:
امکان آمارگیری های مختلف
امکان ارسال پیغام اختصاصی با صدای مشترک برای هر نظرسنجی
امکان محدودیت تماس با این سرویس برای هر مشترک
امکان غربال نمودن مشترکین
امکان محدودیت زمانی برای تماس ها
امکان محدودیت برروی تماس های ورودی


VPN-Virtual private network


با وجود شبکه هوشمند وبااستفاده از امکانات شبکه عمومی PSTN می توان یک شبکه اختصاصی مجازی ایجاد نمود.

ویژگی های این سرویس عبارت است از:
(Private numbering plane) شماره گیری اختصاصی
سرویس های تکمیلی مانند call forward,call hold
دسته بندی مشترکین با تخصیص امکانات مختلف برای هردسته
کاربراین شبکه می تواند از هر نقطه ای در شبکه عمومی به شبکه اختصاصی خود (با تایید کلاس سرویس یا محدوده دسترسی خود) دسترسی داشته باشد.


PRM-Premium rate



این سرویس برای اپراتورامکان ارائه یک روش اقتصادی برای خدمات مشاوره ای ،عرضه محصول ، اطلاعات فروش و... رافراهم می سازد.
مکالمه با این سرویس دارای دو هزینه است که توسط مشترک خواهان پرداخت می شود: یکی هزینه مکالمه تلفنی که به مخابرات پرداخت می شودودیگری هزینه ارائه ارائه سرویس که بخشی ازآن به مخابرات وبخشی دیگر به سرویس دهنده می رسد.

ویژگی این سرویس عبارت است از:
مشترک سرویس دهنده می تواند توسط یک یا چند روش دردسترس مشترکین باشد.
موقعیت مکانی سرویس دهنده تاثیری برشمارهPRM ندارد.
هزینه مکالمه PRM می تواند یک مبلغ ثابت ویا برحسب مدت مکالمه باشد.
امکان ارسال یک شماره مجازی به روی نمایشگر مخاطب برای شناساندن نوع تماس


NP-Number portability



تغییر محل سکونت بدون نیاز به تغییر شماره
قابلیت اطلاع شماره جدید به دیگران از طریق پیغام های سیستم بصورت:

برقراری اتوماتیک ارتباط با شماره جدید بدون پخش پیام در حالی که مشترکین شماره قدیم را شماره گیری می کنند.
برقراری اتوماتیک ارتباط با شماره جدید همراه باپخش پیام در حالی که مشترکین شماره قدیم را شماره گیری می کنند.
پخش پیام مربوط به تغییر شماره مشترک واعلام شماره جدید وقطع ارتباط

UPT-Universal personal telephony


این سرویس به مشترک این امکان را می دهد که به شماره های متعدد در نقاط و شبکه های مختلف توسط یک شماره منحصربفرد دسترسی پیدا کند.
قابل استفاده توسط شرکت هایی که تغییر مکان می دهند.

ویژگی های این سرویس عبارت است از:
امکان محدودیت مکالمه برای تماس های ورودی و خروجی
مدیریت برهزینه مکالمات و سقف تماسهای ورودی بصورت روزانه ،ماهیانه و...
مشترک می تواند براساس زمان یا مکان ،تماس های ورودی را مسیردهی کند.

MAS-Mass calling


یک شماره به این سرویس اختصاص یافته وبه محض تماس با آن پیغامی مبنی بروارد کردن یک رقم برای تعیین اولویت پخش شده وپس ازآن این انتخاب ضبط شده و به شمارنده یکی اضافه می شود.
این سرویس مناسب برای ترافیک با حجم بالا است که بصورت لحظه ای وارد شبکه می شود و می تواند این ترافیک رابه یک یا چند مقصد مسیردهی نموده.

ویژگی های این سرویس عبارت است از:
مسیردهی می تواند براساس زمان یا مکان مکالمه باشد.
برقراری این سرویس نیازمند برقراری SS7 بین شبکه هوشمند وشبکه های مخابراتی است.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:هوشمند , شبكه هوشمند , network , intelegent network, , توسط مرتضي امين

سمينار راهكارهاي توسعه شبكه‌‏هاي هوشمند با رويكرد به شبكه هاي wireless برگزار شد

شركت رسا رايانه به عنوان يكي از فعالان صنعت ICT كشور در زمينه تجهيز شبكه‌‏هاي مبتني بر فناوري اطلاعات و ارتباطات با همكاري شركت سنگاپوري SMART BRIDGES شبكه‌‏هاي بدون سيم (WIRELESS) عرضه مي‌‏كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا ،مهندس شهروز شرقي ، مدير عامل شركت رسا رايانه در سمينار با معرفي و شرح فعاليت‌‏هاي اين شركت، اظهار داشت: راه‌‏اندازي بسياري از شبكه‌‏هاي گسترده و راه دور شامل واحدهاي ISP و ITSP از جمله دستاوردهايي است كه اين شركت با به كارگيري آخرين تكنولوژي‌‏هاي روز به دست آورده است.

وي ، با اشاره به شرايط بازار و ارايه راهكارهاي كامل سخت‌‏افزاري ، نرم‌‏افزاري، پهناي باند و خدمات پشتيباني، در خصوص فعاليت‌‏هاي رسارايانه ، گفت: فعاليت در شبكه‌‏هاي دسترسي راه دور RAS و شبكه‌‏هاي ISP ، توسط اين شركت ارايه و يا پشتيباني مي‌‏شود.

مهندس شرقي ، گفت: شبكه‌‏هاي تلفن اينترنتي VOIP از ديگر فعاليت‌‏هايي است كه رسارايانه با بهره‌‏گيري و ارتباط با نمايندگان تجهيزات اين سيستم نظير CISCO و QUINTUM در اجراي اين پروژه موفق شده است.

مدير عامل رسارايانه ، ادامه داد: تاسيس صد ISP ، تدوين نرم‌‏افزار VOIP ACCOVNTING براي حسابداري واحدهاي تلفن اينترنتي، ارتباط مستقيم با كري‌‏يرهاي مخابراتي بين‌‏المللي ، نصب و راه‌‏اندازي VOIP SOFT SWITCH و انتقال خطوط تلفن از طريق شبكه جزء اقدامات اين شركت تاكنون بوده است.

وي ، با اشاره به رشد و گسترش شبكه‌‏هاي مخابراتي و افزايش ظرفيت پورت‌‏هاي دسترسي جهت تامين فضاي ارتباطي كشور ، تصريح كرد: سيستم‌‏هاي دسترسي ، انتقال و مبدل‌‏هاي مخابراتي ، شبكه‌‏هاي بدون سيم و امنيت شبكه از ديگر محورهاي فعاليت اين شركت است.

مهندس شرقي ، با بيان اين كه در راستاي به كارگيري تكنولوژي وايرلس در كشور رسارايانه نمايندگي انحصاري شركت SMART BRIDGES به عنوان يكي از سازندگان اين تجهيزات است ، تاكيدكرد: ارتباط فواصل طولاني جهت ارتباط نقطه به نقطه و يك نقطه به چند نقطه و پوشش منطقه كارآمد از اين طريق فراهم خواهد شد.

همچنين ، در اين سمينار ، سونام تي بويتا، مدير منطقه خاورميانه شركت SMART BRIDGES در خصوص فعاليت‌‏هاي اين شركت در زمينه سيستم‌‏هاي هوشمند وايرلس در ايران ، گفت: در حال حاضر نياز تمام مردم دنيا به اينترنت از طرق مختلف نظير خطوط پرسرعت ، ارتباط ماهواره‌‏اي و فيبرنوري فراهم مي‌‏شود كه به اين ترتيب شركت SMART BRIDGES نيز سعي در فراهم كردن تكنولوژي دارد كه نسبت به انواع ديگر پركاربردتر باشد.

وي ، با بيان اين كه مزيت وايرلس نسبت به سيستم‌‏هاي ديگر سهم الوصول بودن و در دسترس قرار گرفتن است ،خاطرنشان كرد: با استفاده از سيستم بدون سيم صرفه‌‏جويي قابل توجهي در هزينه‌‏ها شكل خواهد كرد.

بوتيا ، با اشاره به سيستم وايرلس WI.FI به عنوان تكنولوژي مورد استفاده شركت رسارايانه ، تصريح كرد:سيستم WIFI از لحاظ اقتصادي بسيار به صرفه است و از لحاظ ارتباطي نيز ارتباطات نقطه به نقطه و يك نقطه به چند نقطه را فراهم مي‌‏كند.

وي ، با بيان اين كه اين محصول با استانداردهاي وايرلس سازگار است ، افزود: تطابق اين محصول با هر محصولي كه از اين استانداردها تبعيت مي‌‏كند از ديگر مزاياي آن است.

مدير خاورميانه شركت SMART BRIDGES ، با اشاره به قابليت اشتراك كاربردي اين محصول با محصولات ديگر، قابليت رمزنگاري به دليل مسايل امنيتي ، يادآور شد: انتقال صدا از طريق اين شبكه‌‏ها به راحتي امكان‌‏پذير است.

بويتا ، با اشاره به بازار اقتصادي و حساس خاورميانه ، رسا رايانه را به عنوان پايگاه استوار و محكم در كشور ايران و خاورميانه دانست و گفت: به منظور ارايه پشتيباني و خدمات اين محصولات ، شركت رسا رايانه همكاري صميمانه‌‏اي را با ما آغاز كرده است.

وي، در پايان افزود: باهمكاري دو شركت مي‌‏توانيم به دنياي بدون سيم دست پيدا كرده و سيم را حذف كرد.

گفتني است ؛ حجم سرمايه‌‏گذاري شركت رسا رايانه حدود يك ميليون دلار در سال ارزيابي شده است.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 شهريور 1390برچسب:شبكه هوشمند, هوشمند,intelegent network,شبكه هاي هوشمند,, توسط مرتضي امين

جلسه اول



- خلاصه درس: چند نکته اوليه را بررسی می‌کنيم. از جمله تعريف هک و کارهايی که همزمان با خواندن اين آموزش‌ها بايد انجام دهيد.

◊ ترمينولوژی (اصطلاح‌شناسی)

- Hacker کيست ؟
هکر کسی است که با سيستم های کامپيوتری آشناست و می‌تواند با روش‌هايی خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... اين انسان می‌تواند خوب يا بد باشد ( در هر حال هکر است )

- سوال: يک هکر از چه راهی وارد يک سيستم می‌شود؟
از راه شبکه (نه بابا ! )
بايد توجه کنيد که هر سيستم کامپيوتری (به عبارت بهتر هر سيستم عامل) به هر حال محصول کار تعدادی انسان است و حتما دارای تعدادی bug (خطاهايی که بعد از ارائه محصول به بازار به تدريج کشف می‌شوند) خواهد بود. بعد از اينکه يک باگ مشخص شد، شرکت ها نرم‌افزارهايی را به‌سرعت (در عرض چند ساعت ) ايجاد می‌کنند تا مشکل رفع شود اين‌ها را patch می‌گويند. و بعد مديران شبکه (Wbemasters) در عرض چند روز تا چند سال (آين آخری در مورد ايرانه) آنها را download کرده و مشکل را حل می‌کنند. در اين فاصله هکرها دمار از روزگار اين سايت‌ها در می‌اورند...

- تعريف چند اصطلاح:

*** Hacker واقعی = سامورايی :
کسی که هدفش از نفوذ به سيستم‌ها نشان دادن ضعف سيستم‌های کامپيوتری است نه سوءاستفاده ...

*** Wacker (واکر):
کسی که هدفش از نفوذ به سيستم‌ها، استفاده از اطلاعات آن سيستم‌هاست (جرو هکر‌های کلاه‌ سياه )

*** Cracker (کراکر):
کسی که هدفش از نفوذ به سيستم‌ها، خرابکاری و ايجاد اختلال در سيستم‌های کامپيوتری است. (جرو هکر‌های کلاه‌ سياه )

*** Preaker :
از قديمي‌ترين هکرها هستند که برای کارشان نياز (و دسترسی) به کامپيوتر نداشتند و کارشان نفوذ به خطوط تلفن برای تماس مجانی، استراق‌سمع و ... بود. اين جزو آموزش من نيست چون کار خيلی بديه (-;


◊ تقسيم‌بندی

- انواع کامپيوتر‌های شبکه:
=> کامپيوترهای Server : کامپيوترهايی که کارشان تامين اطلاعات در شبکه است، مثلآ کامپيوترهايی که سايت‌ها را نگه می‌دارند.
=> کامپبوتر‌های Client : کامپيوترهايی که استفاده کننده هستند مثل همين کامپيوتر خودتان که داريد ازش کار می‌کشيد.


- انواع سيستم‌ عامل‌هايی که Server ها از آن استفاده‌ می‌کنند:

=> سيستم‌های فعلی:
* خانواده Unix (مثل FreeBSD , Linux )
* خانواده Windows (مثل WinNT, Win2000 )
* Sun Solaris
* OsMac
=> سيستم‌های قديمی (منقرض شده - آخيش ! ):
AIX, IRIS, DEC10, DEC20 , ...


- سوال: کدام‌ها را بايد ياد گرفت؟
Win2000, Unix(Linux) را بايد ياد بگيريد. پيشنهاد من اين است که Win2000و RedHat Linux را روی کامپيوتر خود همزمان داشته باشيد.


◊ زنگ ‌تفريح

- تقسيم بندی من برای هکر ها:

۱- جوجه‌هکرها (احمق کوچولوها):
توانايی‌ها: بلدند از Sub 7 , 187 استفاده کنند و فکر کنند ديگه همه‌چی رو ياد گرفته‌اند !

۲- خروس‌هکر‌ها يا مرغ‌هکرها (احمق‌های بزرگتر):
توانايی‌ها: Mail Box را هم می‌توانند Bomb کنند ... ماشاءالله !

۳- هکرهای قابل‌احترام ( مثل خود شما):
دارند ياد می‌گيرند و هنوز ۲،۳ سال کار دارند.

۴- هکرهای پيش‌کسوت:
ديگه آفتاب لبه بومه ... هکرهای قابل احترام را دوس دارند ...


◊ Command Prompt چيست؟

در بسياری از درس‌های آينده از Command Prompt (خط فرمان) ويندوز استفاده خواهيم کرد. برای باز کردن آن يکی از روش‌های زير را به کار بريد:

۱- مسير زير را در ويندوز طی کنيد:
Start > Programs > Accessories > Command Prompt
۲- در قسمت Run بنويسيد: command يا cmd


◊ FAQ

- چه چيزهايی را بايد داشته باشم تا شروع کنم؟

۱- Win2000 , Linux را روی کامپيوتر خود نصب کرده و شروع به يادگيری کنيد.
۲- شروع به يادگيری زبان C کنيد.
۳- شروع به يادگيری TCP/IP کنيد. (يک کتاب بخريد )
۴- مهمترين چيز علاقه به طی کردن يک را بسييييييار طوووووولانی
 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:آموزش هك , هك ,hack , hacker, توسط مرتضي امين

سلام به شما دوستاي عزيز.

من اين وبلاگمو با آموزش هك تو چن جلسه مي خوام شروع كنم. تو اين راه نظرهاي شما دوستاي خوبم خيلي مي تونه بهم كمك كنه

 با تشكر از حضور گرمتون

 منتظر اخبار روز آي تي از اين وبلاگ باشين 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:فناوري اطلاعات,it,كامپيوتر,pc,mait,آموزش هك, ,هك, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :